۰ نفر

وقوع تگرگ و بادهای شدید موقتی در مناطق جنوبی کشور

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۹:۱۲
کد خبر: 402226
وقوع تگرگ و بادهای شدید موقتی در مناطق جنوبی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز دوشنبه (۲۵ آذرماه) با تقویت سامانه بارشی که از سمت جنوب و جنوب غرب وارد کشور شده شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش بادهای شدید موقتی خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: با نفوذ سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب وارد کشور، بارش باران در بخش‌های جنوبی بوشهر، جزیره لاوان، جزیره کیش، جزیره سیری، لامرد فارس، جزیره خارک و عسلویه آغاز شده و به تدریج گسترش می‌یابد، مرکز و بخش‌هایی از غرب را در بر می‌گیرد و به تهران می‌رسد.

وی اظهار داشت: همچنین استان‌های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس، مرکز و غرب کشور بارش برف و باران دارند، از بعدازظهر امروز و طی روز سه‌شنبه نفوذ جریانات شمالی بر روی سواحل دریای خزر موجب بارش باران و کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت که در مناطق جنوبی بارش‌ها شدیدتر خواهد بود که به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش‌بینی شده است. 

گودرزی اظهار داشت: چهارشنبه نیمه شرقی کشور برف و باران، نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور به صورت پراکنده برف و باران خواهند داشت، پنجشنبه جنوب شرق و شرق باران پراکنده دارد و جمعه بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهد داشت.

به گفته وی از بعدازظهر امروز و طی روز سه‌شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا دریای خزر مواج می‌شود.

تهران فردا بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هوای تهران امروز غبار محلی همراه با آلودگی دارد، اواخر وقت بارش‌های خفیفی در پایتخت رخ می‌دهد و فردا بارانی خواهد بود و از آلاینده‌های آن کاسته می‌شود، کمینه دمای امروز صبح تهران ۴ درجه زیر صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد، فردا هوای تهران سه تا چهار درجه سردتر خواهد شد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۹ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.