۰ نفر

تعداد شهدای ناجا در ناآرامی‌های آبان اعلام شد

۲۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۰
کد خبر: 402098
تعداد شهدای ناجا در ناآرامی‌های آبان اعلام شد

فرمانده نیروی انتظامی امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران عرصه نظم و امنیت در دانشگاه علوم انتظامی امین، تعداد شهدای ناجا در ناآرامی‌های آبان ماه را دو نفر اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین اشتری در این برنامه با تاکید بر اینکه مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی ناجا کانون ایده‌پردازی و تحقیق باشند، گفت: باید مطابق با نیازسنجی‌ها به روز شویم و یک گام جلوتر از نیازهای روز حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و وقوع حوادثی در کشور خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در این حوادث نه تنها غافلگیر نشد بلکه ماموریت خود را هوشمندانه و مقتدرانه انجام داد در واقع باید بگویم نیروی انتظامی در تمام صحنه ها حضور هوشمندانه و مقتدرانه دارد و این مهم به تایید مردم و صاحب نظران رسیده است.
سردار اشتری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری همزمان با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ادامه داد: فرمایشات معظم له همچون آبی بر آتش بود و باعث شد مردم صف خود را از اغتشاشگران و اشرار جدا کنند و انصافا نیروهای پلیس نیز در جریان این حوادث شجاعانه ایفای نقش کردند.
فرمانده ناجا با اشاره به شهادت ۲ تن از نیروهای پلیس در جریان حوادث اخیر خاطر نشان کرد: سبزپوشان ناجا به این که می توانند برای امنیت کشور و مردم ایفای نقش کنند، افتخار دارند، ان شاء الله بتوانیم در همه برهه ها سرباز خوبی برای ولایت باشیم.

پیکر شهید سرگرد «ایرج‌ جواهری» با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان در شهر کرمانشاه تشییع شد. وی از ماموران کلانتری ۲۴ الهیه بود که در جریان درگیری روز شنبه ۲۵ آبان با عده ای از ناامن‌کنندگان جامعه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از پروژه کشته‌سازی تا برنامه اعلام آمار قربانیان

طی یک ماهی که از آغاز اجرای طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد، رسانه های خارجی ادعاهای متنوعی درباره تعداد قربانیان ناآرامی‌های آبان ماه داشته‌اند که هیچ کدام از سوی مراجع رسمی تایید نشده است و مسوولان کشور از پیگیری پروژه کشته‌سازی توسط رسانه‌های دشمن خبر داده اند که به معنای ارائه آمار و اسامی دروغین از کشته‌های این حوادث است.

هفته گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد دولت تاکنون به درخواست شورای عالی امنیت ملی این آمار را منتشر نکرده، ولی به زودی با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور این آمار اعلام می‌شود.

دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در حاشیه دیدار با خانواده های گروهی از جانباختگان رخدادهای اخیر گفت: بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان های تهران در هیچ‌یک از تجمع های اعتراضی حضور نداشته اند و به صورت مشکوک با سلاح های سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده اند لذا اجرای پروژه کشته سازی از سوی معاندان در این منطقه قطعی است. 

وزیر کشور هم در مصاحبه ای با سیمای جمهوری اسلامی گفته بود: نیروهای زخمی و مجروح از بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دو برابر نیروهایی بود که در این حوادث آسیب دیده‌اند.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه سردار شمخانی، پیشنهاد «شهید» خواندن عده‌ای از شهروندان بی‌گناه در این حوادث که «بدون داشتن هیچ‌گونه نقشی در اعتراضات و اغتشاش‌های اخیر و در میانه درگیری‌ها جان باخته‌اند» را نیز البته بر اساس چارچوب‌های قانونی پذیرفتند و ضمن تاکید بر پرداخت دیه به خانواده‌های آنها و دلجویی از آسیب دیدگان، حتی دستور دادند با خانواده‌های افراد مشکوک نیز با «رأفت اسلامی» برخورد شود.