۰ نفر

شرکت معروف به خاطر کم حقوق دادن نقره داغ شد!

۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۹
کد خبر: 397498
شرکت معروف به خاطر کم حقوق دادن نقره داغ شد!

دادگاهی در کالیفرنیا، مک دونالد را به دلیل پرداخت حقوق پایین به کارکنانش ۲۶ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش رویترز، دادگاه کالیفرنیا به دلیل شکایت ۳۸ هزار نفر از کارکنان مک‌دونالد از این شرکت به دلیل پایین بودن سطح دستمزدها، ضمن الزام مک‌دونالد به پرداخت هزینه های حساب نشده کارکنان، آن را ۲۶ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مک دونالد در بیانیه ای اعلام کرد که شرایط کاری در شعباتش در ایالت کالیفرنیا با قوانین ایالتی مطابق است اما گفته که تلاش می کند شعبه های آن انطباق بیشتری با قوانین دستمزد و ساعت کاری در کالیفرنیا پیدا کنند.

دوازدهم نوامبر امسال برخی از اعضای اتحادیه داخلی کارگران میشیگان، مک دونالد را به سوءاستفاده از کارکنانش متهم کردند. در شکایتی دیگر، کارکنان این فست فود زنجیره ای در شهر شیکاگو اعلام کردند که مدیران مک دونالد از آن ها به میزان کافی برای محافظت در برابر حملات مشتریان عصبانی حمایت نمی کنند.

در حال حاضر مک دونالد حدود ۱۴ هزار شعبه در آمریکا دارد که معادل ۳۶ درصد کل شعبات این برند در سراسر جهان است.

در ماه های اخیر مک دونالد با مشکلات گسترده ای مواجه شده است به گونه‌ای که اوایل ماه نوامبر امسال، استیو ایستربروک، مدیر عامل قبلی آن به دلیل فساد اخلاقی برکنار شد و جای خود را به کریس کمپسینسکی داد. به دنبال تصمیم دادگاه برای جریمه مک دونالد، ارزش سهام این برند در بازار بورس با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۹۱.۸۹ دلار رسید.

مک دونالد که در سال ۱۹۴۸ توسط برادران مک دونالد در شهر سن برناردینو کالیفرنیا تاسیس شد در گزارش امسال برندهای فوربس به عنوان نهمین برند باارزش جهان و با ارزش‌ترین برند غذایی در آمریکا و جهان معرفی شد. مقر اصلی مک دونالد در شهر شیکاگو قرار دارد.