۰ نفر

ماموریت بی‌سابقه دو فضانورد برای تعمیر ایستگاه فضایی

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۴۴
کد خبر: 394835
ماموریت بی‌سابقه دو فضانورد برای تعمیر ایستگاه فضایی

دو فضانورد قرار است یکی از پیچیده‌ترین ماموریت‌های فضایی را برای تعمیر سامانه سنجش تابش ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «لوکا پارمیتانو» و «اندرو مورگان» قصد دارند ماموریتی را که هرگز در فضا انجام نشده است، ‌ به سرانجام رسانند.

براساس اعلام سازمان هوافضای آمریکا (ناسا)، فضانوردان نامبرده در جریان این ماموریت، هشت لوله خنک کننده ایستگاه فضایی بین المللی را قطع می کنند، پمپ های جدید را روی این ایستگاه کار می گذارند و لوله های سیستم خنک کننده مورد نیاز برای سیستم اندازه گیری تابش کیهانی را دوباره وصل می کنند. ‌

ناسا یادآور شد که هدف از اتصال طیف سنج مغناطیسی آلفا (AMS) به ایستگاه فضایی بین المللی، اندازه گیری تابش های کیهانی است که فضانوردان در ماموریت های بعدی همچون زندگی و کار روی ماه و مریخ، در معرض آن قرار می گیرند.  

ایستگاه فضایی بین المللی، یک برنامه مشترک بین پنج سازمان فضایی آمریکا، روسیه، ژاپن، اروپا و کاناداست. مالکیت این ایستگاه و استفاده از آن به موجب معاهدات و توافق های منعقده بین دولت ها تعیین شده است.

این ایستگاه به عنوان یک محیط میکروگرانشی (جاذبه نزدیک به صفر) و آزمایشگاه تحقیقاتی در زمینه محیط زیست فضایی مورد استفاده قرار می گیرد و فضانوردان آن آزمایش هایی را در زمینه زیست شناسی، زیست شناسی انسانی، فیزیک، نجوم، هواشناسی و موارد دیگر انجام می دهند.