۰ نفر

نفوذ توده هوای سرد به کشور

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبر: 394834
نفوذ توده هوای سرد به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق کشور از بارش برف در برخی استان‌ها از جمله تهران طی دو روز آینده (۲۵و ۲۶آبان ماه) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۴ آبان‌ ماه) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه دارد و در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های واقع در البرز مرکزی بارش باران، برف، وزش باد و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که شدت بارش امروز در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان است، تصریح کرد: فردا (۲۵ آبان‌ ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش به صورت برف و باران ادامه دارد و در برخی مناطق استان‌های اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با استقرار سامانه بارشی در مناطق جنوبی‌تر کشور در برخی مناطق غرب و بخش‌هایی از مرکز بارش باران و برف همراه با وزش باد و در استان‌های فارس، خوزستان، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

ضیاییان در ادامه تصریح کرد: طی روز یکشنبه (۲۶ آبان‌ ماه) در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از غرب و مناطق مرکزی کشور بارش باران، برف، وزش باد و در جنوب غرب و جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش روز یکشنبه (۲۶ آبان‌ ماه) در گیلان، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و خوزستان است، اظهار کرد: طی روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ ماه) علاوه بر این مناطق، بارش بخش‌های گسترده‌تری از غرب و مرکز کشور را فرا می‌گیرد و به شمال غرب کشور نیز کشیده می‌شود.

وی افزود: شدت بارش روز دوشنبه (۲۷ آبان‌ ماه) در گیلان، کهگیلویه‌ و بویر احمد، شمال و غرب فارس، بوشهر، جنوب شرقی خوزستان، غرب و مرکز خلیج فارس است همچنین طی روز سه‌شنبه (۲۸ آبان‌ ماه) بارش در نوار غربی کشور به تدریج پایان می‌یابد و مجددا در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور و مناطقی از شرق و شمال شرق کشور آغاز می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه سواحل غربی دریای خزر از امروز تا دوشنبه (۲۴‌ تا ۲۷ آبان‌ ماه) و غرب و مرکز خلیج فارس از یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۶ تا ۲۸ آبان‌ماه) مواج است، اظهار کرد: فردا (۲۵ آبان ماه) با نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در نیمه شمالی کشور پنج تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی فردا و پس‌فردا (۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه) گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با مه رقیق با بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای پنج درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف همراه با وزش باد با حداقل دمای دو و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.