۰ نفر

اقتصاد 15هزار میلیارد تومانی پیرامون کنکور

۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبر: 394597
اقتصاد 15هزار میلیارد تومانی پیرامون کنکور

وزیر آموزش و پرورش گفت: اقتصاد شکل گرفته پیرامون کنکور، ۱۵ هزار میلیارد تومان است که در جهت تقویت اهداف آموزش و پرورش نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خیرین استان سیستان و بلوچستان با عنوان همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان که در سالن وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: خیلی مواقع، اهداف اصلی ما گم می‌شود اما در برنامه‌ریزی‌های توسعه، نقش آموزش و پرورش اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه اهداف اصلی تعلیم و تربیت، آماده کردن افراد برای زندگی شرافتمند، مستقل، مشارکت در سازندگی جامعه، دوری از استیصال و انزوا و حاشیه نشینی و دلزدگی است، افزود گفت: آموزش و پرورش به دنبال این است که افرادی را برای ایفای مسؤولیت و نقش‌های متعددی در جامعه تربیت کند.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: امروز محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت، خودش را با کنکور تنظیم می‌کند و توجهش به کار، تلاش و توانایی برای ایفای نقش مدنی کمتر مورد توجه است.

وی به اقتصاد شکل گرفته پیرامون کنکور اشاره کرد و گفت: اقتصاد بزرگی حول آموزش و پرورش شکل گرفته و ۱۵ هزار میلیارد تومان است اما در جهت  تقویت اهداف آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وضعیتی که امروز داریم محصول یادگیری دیروز ماست، افزود: اگر می‌خواهیم فردای پُررونق داشته باشیم باید قابلیت‌های بیشتری داشت.

وی ادامه داد: تهدید ناشی از فاصله‌های شدید در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها باید مسیری برای پیوستن به نیازهای جامعه باشد و باید دید توسعه سیستان و بلوچستان به چه افرادی نیاز دارد بنابراین تاکید دارم اکنون که این تشکل شکل گرفته است، آمادگی داریم در آموزش و پرورش همراهی کنیم و توانمندی های لازم را دریابیم.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: وقتی بین یک منطقه با منطقه دیگر فاصله داریم این فاصله فقط محرومیت تحمیل نمی‌کند بلکه به وحدت ملی آسیب می‌زند و کسانی که آسیب می‌بینند فقط اهالی آن مناطق نیستند بلکه همه آرمان‌های ما از این فاصله‌ها ضربه می‌خورند و زبان اشتراک و همکاری های جمعی را آسیب می‌زند و توانایی‌ها را تحلیل می‌برد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها، کاستن از فاصله‌هاست، گفت: هدفگذاری می‌کنیم که روز به روز از این فاصله ها بکاهیم؛ عدالت از آرمان‌های جمهوری اسلامی است و تبعیض از این عدالت می‌کاهد و برای تحقق عدالت آموزشی به کیفیت و برابری می‌اندیشیم.

وی تصریح کرد: فضای آموزشی،  نیرو و محتوای آموزشی همه باید در جهت توسعه کیفی آموزش به کار گرفته شود و با تمام توان برای تحقق آن تلاش کنیم.