۰ نفر

رئیس سازمان سنجش؛

افزایش هزینه ثبت نام کنکورها پس از تصویب هیات دولت نهایی می‌شود

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰
کد خبر: 394224
افزایش هزینه ثبت نام کنکورها پس از تصویب هیات دولت نهایی می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره گران شدن هزینه های ثبت نام آزمون های وزارتخانه های بهداشت و علوم گفت: میزان افزایش هزینه قطعی نشده است و پس از تصویب هیئت دولت نهایی می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ابراهیم خدایی درباره جلسه کمیسیون فرهنگی دولت به منظور بررسی پیشنهاد مشترک وزارتخانه های «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» با عنوان «تعیین هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال (۱۳۹۹)» گفت: این جلسه به عنوان کمیسیون فرهنگی برگزار می شود و ما نظرات خود را در آنجا ارائه دادیم. این نظرات به صحن هیات دولت می رود و پس از تصویب به ما ابلاغ می شود.

وی گفت: تمام هزینه های ثبت نام آزمون ها به عنوان هزینه های جاری برگزاری آن صرف می شود. افراد وقتی هزینه ثبت نام را پرداخت می کنند این پول وارد خزانه می شود و سازمان سنجش برای برگزاری آزمون برآورد هزینه می کند و خزانه نیز بر اساس آن برآورد هزینه، پول را به ما پرداخت می کند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: به تبع با گران شدن لوازم مصرفی، حق الزحمه ها و هزینه هایی که باید به محل برگزاری آزمون ها پرداخت شود، برآورد هزینه نیز بیشتر می شود. ما برآورد هزینه را در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و پس از آن سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت پیشنهاد مربوطه را در کمیسیون فرهنگی هیات دولت مطرح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است این موضوع زمانی که در صحن هیات دولت مطرح می شود تغییر کند یا تغییر نکند اما به هر حال ملاک عمل سازمان سنجش آموزش کشور وزارت علوم و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت مصوبه نهایی هیات وزیران است که هر ساله آن را در این بازه زمانی ابلاغ می کند.

خدایی یادآور شد: ضمن اینکه افزایش ۳۵ درصدی قطعی نیست و برای هر آزمون این افزایش جداگانه محاسبه می شود و ممکن است که آزمونی کمتر از ۳۵ درصد و آزمونی دقیقا ۳۵ درصد افزایش هزینه ثبت نام داشته باشد.