۰ نفر

کاهش زندانیان مهریه ملزم به فرهنگ سازی است

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۰:۱۲
کد خبر: 394136
کاهش زندانیان مهریه ملزم به فرهنگ سازی است

معاون قضایی سازمان زندان‌ها گفت: کاهش زندانیان مهریه ملزم به فرهنگ سازی ازدواج و کاهش طلاق است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غلامعلی محمدی عصر سه‌شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری ورامین که در سالن اجتماعات شهرداری ورامین برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه قضات با استفاده از فنّاوری های نوین کیفری جایگزین مجازات دیگر جایگزین کنند اظهار داشت: در این صورت می توانیم از تعداد زندانیان بکاهیم و در تربیت مجرمین نیز نقش موثری داشته باشیم.

محمدی در ادامه با بیان اینکه تعداد زیاد مجرمین در زندان های برای نظام اسلامی زیبنده نیست گفت: ضرورت دارد که بر روی کاهش تعداد زندانیان به طور ویژه کار شود.

وی با اشاره به اینکه مدارا کردن با مردم، از اصول اسلام است گفت: نبی مکرم اسلام فلسفه بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاقی اعلام فرموده‌اند لذا قضات نیز این مورد را باید حتما مورد توجه داشته و از آن تبعیت کنند.

معاون قضایی سازمان زندان‌ها در خصوص کاهش زندانیان مهریه بیان داشت: با فرهنگ‌سازی در خصوص ازدواج و کاهش طلاق و عدم دریافت مهریه و شکایت توسط زوجه می‌توان در بحث کاهش زندانیان مهریه تلاش کرد تا این موارد در زندان‌ها کاهش پیدا کنند.

محمدی عنوان داشت: امروز مردم ایران اسلامی بیش از گذشته به دستگاه قضایی چشم امید بسته‌اند و این امر ایجاب می‌کند که قضات و کارکنان قوه قضائیه با سعی و تلاش بیشتر، گره از کار مردم برداشته و در مقابل ظلم ایستادگی کنند لذا ضروری است که برای خدمت‌رسانی به مردم وقت‌ و تلاش بیشتری صورت گیرد تا در سایه این تلاش و صدور آراء عادلانه، مشکل اطاله دادرسی نیز برطرف شود و خدمت صادقانه به مردم صورت پذیرد.