۰ نفر

سامانه بارشی جدید وارد غرب کشور می‌شود

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۸:۵۰
کد خبر: 393927
سامانه بارشی جدید وارد غرب کشور می‌شود

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان و چهار محال و بختیاری؛ بارش آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی » روز سه شنبه گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی افزود: از بعد از ظهر پنجشنبه تا دوشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما حدود ۵ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود. جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان و چهار محال و بختیاری بارش آغاز خواهد شد. برای سایر مناطق در نوار غربی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: روز شنبه فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز همچنین دامنه های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد گسترش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش در استان های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قزوین شدت بیشتری دارد. یکشنبه و دوشنبه با تشدید فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور در شمال شرق خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری، جنوب همدان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت و به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان نیز گسترش می‌یابد.

به گفته رفیعی جمعه در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و طی روزهای شنبه تا دوشنبه دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش برف و در جنوب و جنوب غرب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف و غبار آلود است و حداکثر دمای تهران امروز به ۱۸ و حداقل دمای پایتخت فردا به شش درجه سانتی گراد می‌رسد. با توجه به اخطاریه آلودگی که از دیروز صادر شده است تا بعد از ظهر پنجشنبه با توجه به غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج و اراک کاهش کیفیت هوا در حد هشدار برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی شده است. توصیه می‌شود به ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و ریوی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

رفیعی در مورد خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور نیز گفت: شهرکرد با دمای حداقل ۱۰ درجه زیر صفر و اهواز با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور هستند.