۰ نفر

تصاویر جدید مریخ نورد ناسا منتشر شد

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۲:۲۹
کد خبر: 393899
تصاویر جدید مریخ نورد ناسا منتشر شد

مریخ نورد ناسا در جریان گشت و گذار‌های خود بر روی سطح کره مریخ تصاویر جدید و جذابی را تهیه کرده که برخی از آن‌ها به تازگی منتشر شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مریخ نورد کنجکاوی ناسا تصاویری را از چشم انداز صحرایی و بیابانی مریخ تهیه کرده است. این تصاویر چشم اندازی متروک و آرام را در دهانه مشهور به گیل مریخ نمایش می دهند.

تصاویر جدید مریخ نورد ناسا منتشر شد

مریخ نورد کنجکاوی مجهز به 17 دوربین است که برخی از آنها رنگی بوده و برخی تنها قادر به عکسبرداری سیاه و سفید هستند. در حالی که برخی از دوربین های یادشده برای عکسبرداری از محیط اطراف به کار می روند، برخی دیگر نیز برای ناوبری و مسیریابی و یکی نیز برای کنترل بازوی رباتیک کنجکاوی کاربرد دارد.

تصاویر جدید مریخ نورد ناسا منتشر شد

از میان این دوربین ها 9 دوربین هم به دور بدنه مریخ نورد ناسا نصب شده اند تا ضمن شناسایی موانع جلوی برخورد با آنها را بگیرند و به فرود کنجکاوی بر سطح مریخ کمک کنند. تصاویر جدید توسط دوربین های سیاه و سفید ناوبری و مسیریابی این مریخ نورد گرفته شده اند.

در حال حاضر این مریخ نورد در حال مطالعه منطقه ای در دهانه گیل موسوم به کوه شارپ است که ارتفاع آن از سطح زمین به ۵.۵ کیلومتر می رسد. بررسی لایه های صخره ای این منطقه از مریخ به منظور کشف تحولات آن در گذر زمان هدف اصلی انتقال مریخ نورد ناسا به این بخش از سیاره سرخ است.