۰ نفر

کمک بیش از 3میلیارد تومانی به مدارس سیل‌زده ایلام

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۹:۲۴
کد خبر: 393662
کمک بیش از 3میلیارد تومانی به مدارس سیل‌زده ایلام

استاندار ایلام از کمک بیش از سه میلیارد تومانی به آمورش و پرورش استان برای تعمیر مدارس خسارت‌دیده از سیل فروردین خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اقدامات خوبی در بحث ایمن‌سازی وسایل گرمایشی صورت گرفته و تاکنون نزدیک به ۹۶۵ کلاس درس با وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شده و سعی می شود تا قبل از فصل سرد باقیمانده کلاس‌ها نیز تحت پوشش قرار گیرد.

رئیس شوراری آموزش و پرورش استان گفت: در سیل فروردین به مدارس استان در مناطق مختلف آسیب وارد شد و در این زمینه تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک شده است.

 استاندار ایلام با اشاره به موضوع اربعین ، اظهار کرد: ظرف سه چهار سال گذشته جمعیتی که  از مرز مهران تردد داشته اند به طرز عجیبی افزایش یافته به طوری که تا آخر ماه صفر تردد در ماه محرم بالای ۴۰۰ هزار و در ماه صفر بالای ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته‌اند.

وی اربعین را صحنه نمایشی از وحدت و اقتدار امت اسلامی عنوان کرد و گفت: در اربعین امسال در بیش از ۱۲ شبانه‌روز به طور مستمر بیش از ۲۵۰ هزار تردد انجام شده است که پیک آن در یک شبانه روز به بیش از ۳۲۶ هزار نفر رسید.

استاندار ایلام ادامه داد: در اربعین امسال در یک شبانه روز بیش از ۳ هزار خودرو حمل موکب‌ها را به آن طرف مرز فرستاده شد و در این ایام ارتباط مسئولان دو کشور ایران و عراق و دو استان ایلام و واسط عراق بسیار خوب و مطلوب بوده است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در حوزه موکب‌ها بسیار خوب عمل شد و  بنیادهای مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، تولیت آستان قدس رضوی، سپاه و ارتش و ... همه پای کار بودند.

نماینده عالی دولت در استان در ارتباط با وضعیت اعتبارات اربعین استان نیز گفت: علاوه بر ۵۹ میلیارد تومانی که از اربعین به استان اختصاص یافت بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز از طرق مختلف به استان کمک شد که از این میزان ۳۰ میلیارد تومان در سفر هیئت بلند پایه اقتصادی به استان اختصاص یافت.

سلیمانی تصریح کرد: از هم اکنون باید برای اربعین آینده خود را آماده و چند پل و تونل باقیمانده را درست کنیم و نقاطی که نیاز به تعریض دارند را تکمیل شوند تا برای تردد جمعیت بالای ۶ میلیون نفر هم مشکلی نداشته باشیم.