۰ نفر

پرسه در خیابان‌های رنگی جاکارتا +عکس

۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱:۳۶
کد خبر: 393367
پرسه در خیابان‌های رنگی جاکارتا +عکس

این شهر از سال ۳۹۷تا ۱۵۲۷میلادی نام آن سوندا کلپا بود و سپس از همان سال تا ۱۶۱۹میلادی با نام جایاکاتارا شناخته می‌شد و در سال ۱۶۱۹توسط هلندی‌ها که در آن زمان بر اندونزی سلطه داشتند به باتاویا مشهور شد و تا سال ۱۹۴۲به این نام شناخته می‌شد و در نهایت در سال ۱۹۷۲به نام جاکارتا یعنی نام فعلی این شهر نام گذاری شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جاکارتا پایتخت اندونزی و سیزدهمین شهر بزرگ جهان، یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های اسلامی است. جاکارتا با جمعیت حدودا ۱۰ میلیون نفر در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد. جاکارتا شهری قدیمی است و در منطقه‌ای با تاریخ کهن قرار دارد. گفته شده که این منطقه سکونتگاه انسان‌های نخستین نیز بوده است.

در سده چهارم میلادی، دولتی هندو ـ. جاوه‌ای در آنجا فرمانروایی می‌کرد. نام این شهر ۵ بار عوض شده است. از سال ۳۹۷ تا ۱۵۲۷ میلادی نام آن "سوندا کلپا" بود و سپس از همان سال تا ۱۶۱۹ میلادی با نام "جایاکاتارا" شناخته می‌شد و در سال ۱۶۱۹ توسط هلندی‌ها که در آن زمان بر اندونزی سلطه داشتند به "باتاویا " مشهور شد و تا سال ۱۹۴۲ به این نام شناخته می‌شد و در نهایت در سال ۱۹۷۲ به نام جاکارتا یعنی نام فعلی این شهر نام گذاری شد.

دین اسلام، با مسلمان شدن یکی از شاهزادگان قسمت غربی جاوه، در این منطقه گسترش یافت. این شهر در منطقه‌ای با زمین باتلاقی قرار گرفته که ۱۳ رودخانه از آن عبور می‌کند. شمال جاکارتا در مدت ۱۰ سال ۲.۵ متر غرق شده و این روند در بخشی از مناطق ادامه دارد و به ۲۵ سانتی متر در سال می‌رسد. این رقم دو برابر بیشتر از میانگین جهانی برای ابرشهر‌های ساحلی است.

پیش بینی می‌شود، تا سال ۲۰۵۰ حدود ۹۵ درصد شمال جاکارتا به زیر آب فرو می‌رود. به همین منظور دولت اندونزی در حال بررسی انتقال پیتخت از جاکارتا به جزیره بورنئو با هزینه ۳۳ میلیارد دلار است. بورنئو سومین جزیره بزرگ دنیا و اولین جزیره در آسیا از نظر وسعت است.

572130_432

572131_112

572149_827