۰ نفر

کاهش ۱۰درجه‌ای دما در شمال شرق کشور

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 392121
کاهش ۱۰درجه‌ای دما در شمال شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شاهد کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه در استان‌های شمال شرق کشور مانند خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی روز دوشنبه  افزود: امروز در برخی از نقاط استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، البرز، قزوین، ارتفاعات استان‌های سمنان و کرمان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ میدهد که بارشها در ارتفاعات شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز مرکزی به شکل برف خواهد بود.

وی اظهارداشت: همچنین امروز در نیمه شمالی استان فارس، نیمه جنوبی خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس و همچنین برخی از مناطق کهیگیلویه و بویراحمد نیز بارش‌های رگباری پیش‌بینی شده است که گاهی با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

به گفته وی تا ظهر فردا در برخی از نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین روز پنج‌شنبه در برخی از نقاط خوزستان و شمال خلیج فارس بارش‌های پراکنده  رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: همچنین از امروز تا روز چهارشنبه در برخی از ساعات در منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

بارش پراکنده در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: بندرعباس با دمای ۳۲ درجه بالای صفر، شهرکرد ۴ درجه زیر صفر، ارومیه، تبریز و زنجان یک درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.