۰ نفر

راهنمای خرید؛

پالتو، رفیقِ گرمِ روزهای سرد

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبر: 391611
پالتو، رفیقِ گرمِ روزهای سرد

کت،پالتو و کاپشن از مهم‌ترین ملزومات یک تیپ زمستانی زیبا و البته گرم به حساب می آیند که از این بین پالتو تاثیر بیشتری در زیبایی استایل شما دارد، پس برای این که در زمستان نیز بتوانید مانند دیگر فصول خوش تیپ باشید باید پالتوی مناسبی بخرید. برای خرید یک پالتوی زنانه مناسب مطالب زیر را در نظر بگیرید.

ببینید چه مدل و چه جنس پالتویی می خواهید و قصد دارید آن را در چه مکان هایی به تن کنید. پالتوها مدل‌های مختلفی دارند از جمله بلند، کوتاه، تا روی زانو، تک دکمه، بی‌دکمه، دابل برست، راسته و چین‌دار. ببینید کدام یک از این مدل‌ها بیشتر بر اندام شما برازنده است و کدام یک را بیشتر می‌پسندید. به دنبال چه جنس پارچه‌ای هستید؟ همچنین به جنس پالتوی مد نظر خود دقت کنید، ببینید از بین پالتوهای چرم، پشمی، پنبه‌ای، فلانل یا کشمیر کدام را بیشتر می پسندید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، پارچه کشمیر باعث می شود پالتوی شما گرم و سبک باشد البته نسبت به سایر جنس ها قیمت بالاتری دارد.  پارچه های پشمی بسیار گرم هستند و مقاومت بالایی در برابر لک شدن، گرد و خاکی شدن و ساییده شدن دارند. این نوع پارچه زمانی که رطوبت را به خود جذب می کند سنگین نمی شود. هر پارچه ای برای  آب و هوای خاصی مناسب است، بعضی از پارچه‌ها گرمای چندانی ندارند، پارچه پشمی بهترین انتخاب برای موقعیت های خیلی سرد هست.

دقت کنید هر جنسی که انتخاب می‌کنید کیفیت بالایی داشته باشد چرا که شما می توانید چند زمستان  از یک پالتو استفاده کنید و جنس خوب بعید است خیلی زود از سر و شکل بیفتد. اگر هنگام خرید فقط به ظاهر پالتو توجه داشته باشید و به کیفیت پارچه آن توجه نکنید به احتمال زیاد برای سال بعد هم مجبورید برای خرید مجدد پالتو هزینه کنید. توجه داشته باشید کیفیت آستر، یراق‌آلات فلزی و دکمه‌ها و کیفیت رنگ پارچه هم در دوام و زیبایی ظاهری آن تاثیر زیادی دارد پس به کیفیت آن‌ها نیز دقت کنید. هنگام پرو دست هایتان را به همه طرف تکان دهید و چند بار بنشینید و بلند شوید تا مطمئن شوید که اندازه ها خوب است و راحت هستید و هیچ جایی از پالتو کشیده نمی شود، اگر قرار است پالتو تان را با لباس دیگری در زیر آن بپوشید، هنگام پرو، مانتوی خود را در نیاورید و روی مانتو، پالتو را بپوشید تا اندازه درست آن را دریابید. همچنین دقت کنید که آستین پالتو باید کمی بلندتر از لباس های زیر آن باشد. بعضی پالتوها هم گرم هستند و هم لایه خارجی آن ها در مقابل برف و باران مقاوم اند، به این نوع پالتو، پالتوی دولایه می گویند. اندازه پالتوهای دولایه باید نزدیک به سایز مانتو یا کت شما باشد چون آن قدر گرم هستند که دیگر احتیاجی نیست زیر آن ها لباس‌های ضخیم بپوشید اما پالتو های تک‌لایه گرمای چندانی ندارند و شما مجبورید زیر آن ها لباس‌های ضخیم بپوشید.

با توجه به بودجه‌ای که برای خرید پالتو در نظر گرفته‌اید به سراغ برند، جنس و فروشگاه مد نظر خود بروید، زیاد به مد روز توجه نکنید. سعی کنید مدلی کلاسیک و ساده را انتخاب کنید که بتوانید چند سال از آن استفاده کنید.

قیمت انواع پالتو در بازار با توجه به تنوع جنس و تنوع برندها بسیار متنوع است به صورتی که شما می توانید در بازار پالتوی 200 هزار تومانی هم پیدا کنید پالتوی سه میلیون تومانی هم پیدا کنید. اما پر فروش ترین رنج قیمتی پالتو محدوده 400 تا 500 هزار تومان است .