۰ نفر

تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان درکمیسیون اجتماعی دولت

۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۲
کد خبر: 391488
تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان درکمیسیون اجتماعی دولت

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: معلم کلیدی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است، حتما باید معیشت و منزلت آن‌ها ارتقاء یابد تا در نهایت به افزایش انگیزه و بهبود کیفیت آموزشی منتج شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی میرزایی در اجلاس رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین شاخص حکمرانی شایسته توانایی پایدار حل مسائل و مشکلات است که متأسفانه آموزش‌وپرورش در این موضوع موفق عمل نکرده و بسیاری از چالش‌های پیشرو در آموزش‌وپرورش قدیمی و مزمن است که به شکل مناسب و مؤثری حل نشده است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: انگیزه همه دولت‌ها اشتغال‌زایی و از بین بردن فقر و محرومیت بوده و کارهای بسیاری نیز در این زمینه انجام شده اما چون این مسائل به خوبی و ریشه‌ای حل نشده همچنان باقی مانده است.

وی ادامه داد: در زمینه مواجه با مشکلات رویکرد ما به حل مسئله بسیار مهم است و اولین گام در حل یک مشکل صورت‌بندی و شناسایی تمام متغیرهای آن است و اگر بتوانیم با فکر و فهمی روشن سه لایه عمقی یک موضوع را ریشه‌یابی کنیم، می‌توانیم آن مسئله را حل کنیم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت وضعیت نیروی انسانی، فضای آموزشی، اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت آموزشی و محدودیت‌های اعتباری از مسائلی است که حتما باید به آن‌ها توجه ویژه و جدی کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: خوشبختانه در آموزش‌وپرورش حجم داشته‌های ما بسیار بیشتر از نداشته‌های ماست اما متأسفانه ما کمتر بر روی داشته‌ها متمرکز شدیم و نداشته‌ها فکر، ذهن و روح ما را تسخیر کرده و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را فراموش کرده‌ایم.

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش پتانسیلی دارد که می‌تواند بر صدر کشور قرار گیرد و این قابلیت را دارد که به‌عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه در کشور مطرح شود.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش بدون مشارکت همه آحاد جامعه قادر نخواهد بود تمام مأموریت‌های خود را انجام دهد و تکالیف این دستگاه در پرتو یک همکاری جمعی تحقق می‌یابد و بدون اتکا به یک پیوستگی جمعی نمی‌توان امور را پیش برد.

وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: استان خراسان رضوی در بسیاری از عرصه‌ها از جمله تعلیم و تربیت پیشرو بوده و قطعا تحقق توسعه در این استان و یا هر استان دیگری با توجه ویژه به آموزش‌وپرورش میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی و مهم‌ترین جایگاه تعلیم و تربیت است و آثار همه کارها در مدرسه نمایان می‌شود، افزود: برنامه‌ای که فاقد تمهید باشد محقق نمی‌شود و در هر برنامه‌ای باید تمام تمهیدات و شرایط بررسی شود تا نتیجه مناسب حاصل شود.

حاجی میرزایی اضافه کرد: در هستی هیچ کاری به اندازه کار فرهنگی نمود ندارد و اگر کاری دقیق، سنجیده و با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های آن انجام شود، پایدار خواهد ماند و کاری که در حوزه فرهنگ انجام می‌شود ماندگار و ابدی می‌ماند.

وزیر آموزش‌وپرورش متذکر شد: تربیت تمام ساحتی، فعال شدن زیرنظام‌ها، مدرسه محوری، ارتباط مدرسه با خانواده، جایگاه و منزلت معلمین، اقتصاد آموزش و پرورش و مشارکت اجتماعی از جمله محورهای مهمی است که حتما باید در آموزش‌وپرورش برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه معلم کلیدی‌ترین رکن تعلیم و تربیت است، ادامه داد: حتما باید معیشت و منزلت آن‌ها ارتقاء یابد تا در نهایت به افزایش انگیزه و بهبود کیفیت آموزشی منتج شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شده است و به‌زودی جهت طرح و تصویب در هیأت دولت ارائه می‌شود و برای این طرح دو هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و به یقین هر زمان که نهایی شود از اول مهرماه ۹۸ اجرایی می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: طرح ۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته فاقد مسکن در دست بررسی است و تلاش داریم آن را اجرایی کنیم.