۰ نفر

نقاشی 700 ساله صاحبش را میلیونر کرد +عکس

۷ آبان ۱۳۹۸، ۲:۳۶
کد خبر: 390786
نقاشی 700 ساله صاحبش را میلیونر کرد +عکس

این نقاشی که اثر یک استاد ایتالیایی به نام "چیمابوئه" است ، در آشپزخانه یک زن سالمند فرانسوی در شهری در شمال پاریس پیدا شد.

به گزارش یورونیوز، یک نقاشی مذهبی به قدمت ۷۰۰ سال که بطور تصادفی در آشپزخانۀ یک زن سالمند فرانسوی پیدا شده بود، به بهای ۲۴ میلیون یورو فروخته شد و مالک قدیمی خود را  میلیونر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، خبر  پیدا شدن این نقاشی کم‌یاب دوران رنسانس، یک ماه پیش  در رسانه‌های فرانسوی منتشر شد.

این نقاشی که  اثر یک استاد ایتالیایی به نام "چیمابوئه" است و قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی بازمی‌گردد، در آشپزخانه یک زن سالمند فرانسوی در شهری در شمال پاریس پیدا شد.

تابلوی نقاشی 700 ساله صاحبش را میلیونر کرد (+عکس)

این تابلو با عنوان "استهزای عیسی"، به عنوان بخشی از یک مجموعه در حوالی سال ۱۲۸۰ میلادی نقاشی شده بود.

پیش از این گمان می‌رفت که ارزش آن در حدود ۴.۴ تا ۶.۶ میلیون دلار باشد اما فروش آن در نهایت به مبلغ ۲۴ میلیون یورو شگفتی همگان را برانگیخت و از نظر مسئولان خانۀ حراج آثار هنری، رکوردی جهانی برای چنین اثری محسوب می‌شود.

این زن سالمند فرانسوی ساکن شهر "کومپین" است. او که تصور می‌کرد این تابلوی کوچک با ابعاد ۲۵.۸ سانتی‌متر در ۲۰.۳ سانتی‌متر، تنها یک نقاشی مذهبی بی‌ارزش و قدیمی است، آن را در بالای اجاق آشپزخانه نصب کرده بود. او درنهایت به توصیه یک نفر که در حراجی کار می‌کرد، تصمیم گرفت این نقاشی را به متخصصان گالری "تُرکَن" در پاریس نشان دهد.

متخصصان آثار نقاشی و تاریخ هنر در گالری تُرکَن پس از بررسی اثر با نور مادون قرمز و تحلیل داده‌ها، به این نتیجه رسیدند که این تابلوی کوچک، بدون شک اثری ارزشمند از چیمابوئه نقاش شهیر ایتالیایی است.

تابلوی نقاشی 700 ساله صاحبش را میلیونر کرد (+عکس)

این تابلو به همراه ۷ تابلوی دیگر، بخشی از یک لوح بزرگ با موضوع مصائب و مصلوب شدن عیسی است که در حوالی سال ۱۲۸۰ میلادی نقاشی و بعدها از لوح اصلی جدا شده‌اند.

دو صحنه دیگر از همین مجموعه یعنی "بانوی پاکدامن و کودک با دو فرشته" و "شلاق زدن مسیح" به ترتیب در گالری ملی لندن و موزه هنری فریک در نیویورک نگهداری می‌شوند.