۰ نفر

بارش نخستین برف پاییزی

۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۲۰
کد خبر: 390528
بارش نخستین برف پاییزی

بارش نخستین برف پاییزی در پنجم آبان ماه دامنه‌ها و بلندی‌های کوه دنا واقع در کهگیلویه وبویراحمد و در شمال شهرهای یاسوج و سی‌سخت را سفید پوش کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به سی‌سخت  با ۲۶.۲ میلمتر بوده است.

بارش به موقع پاییزی باران و برف حاکی از خبرهای خوب و پرباری امسال خواهد بود و بارش شبانه روز گذشته باعث خوشحالی مردم، کشاورزان و دامداران کهگیلویه و بویراحمد شده است.

ولی بهره مند افزود: امروز با تقویت ناپایداری ها بارش ها در استان از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود.

کارشناش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سامانه اخیر تا اواخر روز دوشنبه با تقویت ناپایداری ها در سطح استان فعالیت خواهد کرد.

وی به هم استانی ها توصیه کرد که هنگام تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق کوهستانی اتخاد تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

شبانه روز گذشته تاکنون در این مدت در دیشموک ۲۶، موشمی زیلایی ۱۹.۵، دهدشت ۱۳.۷، یاسوج ۱۱.۶، لیکک۹.۳، چرام ۸، مارگون ۸، دشت بز ساداتمحمودی ۸، جاورده ۷، پاتاوه ۵.۲، قلعه دختر ۴، کاکان منصور خانی ۳، سراسیاب یوسفی ۲، دوگنبدان ۱.۱و امامزاده جعفر ۰.۶ میلیمتر باران باریده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.