۰ نفر

همه چیز درباره ایبوپروفن

۴ آبان ۱۳۹۸، ۳:۰۲
کد خبر: 390221
همه چیز درباره ایبوپروفن

نام ایبوپروفن برای بسیاری از افراد آشنا است. دارویی که اغلب برای تسکین درد استفاده می شود و بیشتر افراد نیز به محض احساس درد از آن استفاده می کنند. اما مصرف مداوم این دارو مانند بسیاری دیگر از داروها عوارضی جدی برای سلامتی افراد دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ایبوپروفن را می توان از پرطرفدارترین داروهای جهان دانست. دارویی که بدون نسخه تجویز می شود و به همین دلیل نیز اغلب بیماران آن را بدون عوارض ارزیابی می کنند. در بیشتر موارد ، مصرف ایبوپروفن برای کاهش درد کاملاً بی ضرر و مؤثر است. با این حال ، یک دارو است و اگر روزانه ایبوپروفن مصرف می کنید ، ممکن است متوجه برخی عوارض جانبی ناگوار شوید.

 اول از همه بهتر است بدانیم که ایبوپروفن دقیقاً چیست؟ "ایبوپروفن یک ضد التهاب غیر استروئیدی است که طور مکرر برای درمان بیماری های التهابی و دردناک استفاده می شود و یکی از رایج ترین داروها در سراسر جهان به حساب می آید. توصیه فعلی برای ایبوپروفن محدود کردن مصرف روزانه یک عدد و حداکثر بازه زمانی یک ماه مداوم است. دوز مصرف می تواند از 400 میلی گرم تا 800 میلی گرم تا چهار برابر در روز با حداکثر روزانه 3200 میلی گرم در روز باشد.

فارغ از دردهای متداول، بسیاری از افراد درگیر در فعالیت های بدنی ، چه ورزشکاران و چه افرادی که مشاغل جسمی سنگین دارند ، به ایبوپروفن اعتماد می کنند. هدف کلی از مصرف ایبوپروفن محدود کردن دردهای روزانه و امکان عملکرد مداوم بدن است.در کوتاه مدت ، استفاده از ایبوپروفن به دلیل توانایی محدود کردن تولید موادی که می تواند باعث التهاب و درد شود ، مفید است.توصیه می شود هنگام مصرف ایبوپروفن ، آن را با زردچوبه یا کورکومین مصرف کنید تا از مزایای آنی حداکثری استفاده کنید.

مصرف زیاد آن ممکن است منجر به مشکلات معده شود

پروستاگلاندین های تولید شده توسط آنزیم COX در محافظت از معده و روده در برابر اثرات مضر اسیدهای معده که برای هضم مواد غذایی استفاده می شوند عمل می کنند. بنابراین ، بدون پروستاگلاندین های کافی ، روده در معرض تحریک مزمن این اسیدها است. در صورت اضطراب درنهایت می تواند باعث ایجاد زخم در معده و روده شود و منجر به ایجاد علائم ناراحت کننده مانند درد شکم و در موارد نادر ، خونریزی داخلی خطرناک شود. بنابراین اگر متوجه مشکلات و درد جدی در شکم شدید، فوراً مصرف ایبوپروفن را متوقف کنید.

ممکن است منجر به عوارض قلبی شود

محصولات نهایی آنزیم COX در انعقاد خون و هموستاز دخیل هستند ، به این معنی که آنها در پاسخ به آسیب و تروما نقش اصلی در تجمع پلاکت ها را دارند. این فرایند به تشکیل لخته خون و کنترل خونریزی کمک می کند.با مصرف طولانی مدت یا استفاده بیش از حد از ایبوپروفن ، ممکن است بیماران در معرض خطر افزایش خونریزی کنترل نشده قرار گیرند.علاوه بر این ، ممکن است فشار خون بالا را هنگام تجویز بیش از حد ایبوپروفن تجربه کنید و فشار غیرضروری را  روی قلب خود وارد کنید.

ممکن است با عملکرد ضعیف کلیه مواجه شوید

با توجه به سیستم کلیوی ، پروستاگلاندین ها مطمئناً مفید هستند ، زیرا آنها به تنظیم جریان خون کلیه ها کمک می کنند. با این حال ، "هنگامی که مقادیر غیر طبیعی پروستاگلاندین وجود دارد، رگ های خونی کلیه محدود می شوند و منجر به کاهش جریان خون و افزایش فشار می شوند.این می تواند در موارد جدی تر نارسایی حاد کلیوی ایجاد کند.علاوه بر این ، جریان خون تغییر یافته به کلیه می تواند روش از بین بردن الکترولیت ها در بدن را تغییر دهد ، بنابراین ممکن است متوجه عدم تعادل پتاسیم و سدیم شوید ، که می تواند بدن شما را به شدت به خطر بیندازد. به این معنی که ممکن است بدن شما کم آب شود.