۰ نفر

۲نوزاد در بیمارستانی خبرساز شدند

۴ آبان ۱۳۹۸، ۰:۱۱
کد خبر: 390197
۲نوزاد در بیمارستانی خبرساز شدند

خبر جابجایی ۲نوزاد دختر در بیمارستان اندیمشک در فضای مجازی خبرساز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انتشار یک خبر در فضای مجازی اندیمشک موجب واکنش های زیادی از سوی شهروندان شد.

در متن منتشر شده فضای مجازی به این موضوع اشاره شده بود که به علت قصور کارکنان بخش زایمان بیمارستان طی هفته اخیر ۲ نوزاد دختر با هم جابجا شده اند و وضعیت خانواده های آنها به دلیل سردرگمی و عدم شناخت نوزاد خود بسیار وخیم است.

یکی از شاهدان در بیمارستان اندیمشک گفت:این ۲ مادر در اتاق عمل به فاصله یک ساعت جراحی شده و در هنگام تحویل نوزادها متوجه جابجایی نشدند.

وی که خواست نامش عنوان نشود، افزود: بعد از گذشت مدت زمانی ، مادران متوجه دستبند مشخصاتی غیر از نوزاد خود شده و با پریشانی و شرایط روحی نامناسب پرستار را در جریان قرار دادند.

تماس با مادران و خانواده ۲ نوزاد بی پاسخ ماند این در حالی است که مادران از بیمارستان ترخیص شده و نوزادها تا تعیین وضعیت در بیمارستان هستند.

مدیر بیمارستان در این خصوص گفت:۲ نوزاد دختر در اتاق عمل جابجا نشدند و مشخصات دقیق انها روی دستنبد قید شده بود.

رئیس بیمارستان گفت:به علت عدم دقت مادران و پرستار مربوطه  به دستنبد مشخصات ، نوزادان هنگام تحویل به مادران جابجا تحویل داده شدند.
وی افزود:پس از گذشت چندین ساعت مادران متوجه مشخصات شده و پیگیر موضوع شدند که به منظور اطمینان ازمایشات اولیه انجام شد و ازمایش دی ان ای هم روز شنبه در اهواز انجام می شود.
وی بیان کرد: جابجایی فقط در محیط بیمارستان بوده و هیچ نوزادی ترخیص نشده است و با توجه به حساسیت موضوع برای اطمینان آزمایش دی ان ای هم انجام خواهد شد.
وی از همکاری والدین نوزادان قدردانی کرد و افزود: این موضوع با توجه به وجود دستنبد روی دست نوزادها ، موضوع پیچیده ای نبوده است و فقط برای اطمینان آزمایش ها انجام خواهد شد.