۰ نفر

روحانی در دیدار رئیس اداره مسلمانان قفقاز؛

باید چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهیم/تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان

۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۲۶
کد خبر: 390024
باید چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهیم/تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان

رئیس جمهور در دیدار رئیس اداره مسلمانان قفقاز، پیوندهای مذهبی و دیرینه دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان را عامل مهمی در تقویت همکاری های مشترک دو کشور دانست و تاکید کرد که باید پایه های وحدت میان جوامع اسلامی بیش از پیش تقویت شود و به دشمنان اجازه داده نشود با تفرقه افکنی ، بین مسلمانان جدایی بیندازند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در دیدار شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده با ابراز خرسندی از گزارش وی درباره تقویت پایه های دینی ، تصریح کرد: مبارزه با ظلم، افراط گرایی و تروریسم وظیفه همه ادیان الهی و از جمله مسلمانان است و باید بیش از پیش چهره رحمانی دین مبین اسلام برای جهانیان ترسیم شود.

رئیس جمهوری همچنین افزایش رفت و آمد مردم دو کشور را گامی ارزنده در مسیر گسترش روابط و نزدیکی بیش از پیش دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان دانست.

رئیس اداره مسلمانان قفقاز نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منطقه و آذربایجان ،  گسترش روزافزون روابط تهران – باکو را به نفع دو کشور و منطقه دانست .

شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده  با اشاره به علاقه مندی روزافزون مردم نسبت به دین در منطقه اظهارداشت: دین اکنون محور وحدت مردم در منطقه و آذربایجان است و ما روز به روز شاهد رونق و رجوع بیشتر مردم به مساجد هستیم و امسال مردم آذربایجان به طور گسترده از پیاده روی اربعین استقبال کردند.