۰ نفر

بازداشت دلالانی که با جان مردم معامله می‌کردند

۱ آبان ۱۳۹۸، ۶:۴۵
کد خبر: 389566
بازداشت دلالانی که با جان مردم معامله می‌کردند

طرح یک روزه کارآگاهان پلیس پایتخت برای پاکسازی کوچه پس کوچه‌های ناصر خسرو از دلالان و قاچاق فروشان دارو منجر به دستگیری 45 قاچاقچی و فروشنده و کشف بیش از 15 میلیارد تومان داروهای تقلبی، تاریخ گذشته و قاچاق شد.

 به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این طرح با تلاش پلیس امنیت اقتصادی به اجرا درآمد و به‌گفته پلیس تا ریشه‌کن کردن دلالان دارو ادامه خواهد داشت.سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس تهران- در این باره گفت: 45 متهم در این طرح بازداشت شدند که 13 نفر از سرشاخه‌های اصلی قاچاق دارو و 32 نفر دلال و توزیع‌کننده دارو بودند. بخش زیادی از این داروها تقلبی، بخشی کمیاب و قاچاق و بخشی نیز تاریخ مصرف گذشته است. وی با اشاره به کشف 300 هزار قلم داروی تقلبی، نایاب، خاص و قاچاق به ارزش 15 میلیارد تومان در این طرح گفت: 256 هزار قلم کالای  پزشکی و دندانپزشکی قاچاق نیز کشف شد و 154 داروخانه که در توزیع برخی از این داروها دخالت داشتند شناسایی و به وزارت بهداشت و دستگاه قضایی معرفی شدند.

 قاچاق از ترکیه

یکی از متهمان دستگیر شده مرد جوانی است که همراه همسرش با خودروی شخصی به ترکیه می‌رفتند و داروهای گرانقیمت را داخل خودرو جاسازی می‌کردند و بعد از عبور از مرزهای ترکیه راهی تهران می‌شدند. او با رساندن این داروهای گرانقیمت به پایتخت، آنها را با مبالغی بالا به فروش می‌رساند.

شربت‌های قلابی

وزارت بهداشت برای کمپ‌های ترک اعتیاد و مراجع قانونی شربت‌های ترک اعتیادی در نظر گرفته است که با مبلغ پایین بین معتادان توزیع می‌شود.اما مدتی است که کلاهبرداران با ساخت تقلبی این شربت‌ها، آنها را در بازار آزاد به فروش رسانده و پول خوبی از این راه به جیب می‌زنند. اعضای یک باند با ساخت شربت تقلبی آنها را در شیشه‌های شربت ترک اعتیاد ریخته و آنها را به‌صورت داروهای ترک اعتیاد بسته‌بندی کرده و در بازار به فروش می‌رساندند. آنها برای این کار دستگاهی را در نظر گرفته و شربت‌ها را داخل آن قرار می‌دادند و با پیچاندن اهرمی آهنی این شیشه‌ها را پلمب می‌کردند.

داروهای لاغری دست ساز

این روزها تبلیغات داروهای لاغری و چاقی در فضای مجازی و ماهواره هر بیننده‌ای را وسوسه می‌کند تا این داروها را تهیه و مصرف کند اما خیلی از آنها غیر مجاز و تقلبی هستند که در گوشه‌ای از یک خانه قدیمی یا اتاقی کوچک ساخته می‌شود. فروشندگان این داروهای رژیمی، پودرهای متادون را به همراه ترامادول و قرص آسپرین و... در دستگاهی ریخته و آسیاب می‌کنند. بعد از آن پودر به‌دست آمده را با مشتقات ماده مخدر شیشه و پودرهای کورتون مخلوط کرده و به شکل قرص و پودر در می‌آوردند سپس آنها را بسته‌بندی کرده و با مبالغی بالا به فروش می‌رساندند. اعضای این باند در طرح پلیس دستگیر و هزاران بسته قرص و پودر از آنها کشف شد.