۰ نفر

فردا آخرین روز پروازهای طرح اربعین

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۴
کد خبر: 389136
فردا آخرین روز پروازهای طرح اربعین

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فردا آخرین روز پروازهای طرح سفرهای زیارتی اربعین حسینی است، گفت: تا روز اربعین ۱۳۳۶ پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی از ۱۲ فرودگاه کشور به نجف و بغداد انجام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا جعفرزاده، اظهار داشت: طرح سفرهای هوایی اربعین از 17 مهر آغاز شد و تا 30 مهر ادامه دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از 17 مهر تا روز اربعین (27 مهر) 1336 پرواز عتبات توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شد و این پروازها تا پایان وقت روز 30 مهر ماه ادامه دارد، اگرچه پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی مثل سابق انجام می‌شود.

وی افزود: از 1336 پرواز مذکور تعداد 1244 پرواز به نجف و 92 پرواز به بغداد بود، این پروازها توسط 11 شرکت هواپیمایی از 12 فرودگاه کشور انجام شد.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه تعداد پروازهای طرح اربعین از 1500 پرواز عبور خواهد کرد، گفت:‌ انجام این پروازها در شرایط فعلی موفقیتی برای دست اندرکاران صنعت تلقی می‌شود، البته چند مورد تأخیر نیز در فرودگاه نجف داشتیم که به دلیل ترافیک این فرودگاه و ‌نقص فنی 2 الی 3 فروند از این هواپیماها بود.

وی تأکید کرد: این موفقیت‌ها مرهون هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های نظارتی، نیروهای امنیتی و انتظامی، گمرک و حراست فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های هواپیمایی،  است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن قدردانی از همکاری زائران در انجام مناسب پرواز اربعین گفت: سازمان هواپیمایی کشوری آماری که بابت گزارش‌های مردمی تخلفات صورت گرفته ثبت شده است را بررسی کرد و با متخلفان برخورد قانونی داشت.

بنابراین گزارش برای تاریخ‌های 20 تا 30 مهرماه امسال، نرخ بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران 2.2 میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد 2.8 میلیون تومان تعیین شده است، نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها هم در مسیرهای نجف و بغداد مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است؛ نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیرهای تهران ـ نجف یک میلیون و 100 هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است.