۰ نفر

پلیس فتا: همچنان در دیوار و شیپورکلاهبرداری می شود

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۳
کد خبر: 388848
پلیس فتا: همچنان در دیوار و شیپورکلاهبرداری می شود

با وجود پیگیری ها و هشدارهای متعدد پلیس فتا درخصوص تخلفات سایت دیوار و شیپور، اما این سایت ها همچنان بر رویه پیشین خود در حال تاخت و تازند. به طوری که پلیس فتا در تازه ترین اظهارنظر از دادستان خواسته است عملکرد سایت‌های دیوار و شیپور را تعیین تکلیف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، درباره تخلفات این سایت ها همواره درج آگهی های خرید و فروش بالاتر یا پایین تر از نرخ بازار، ایجاد زمینه کلاهبرداری از افرادی که به دنبال فروش اجناس خود هستند ، دریافت بیعانه بدون آن که کالایی در میان باشد یا حتی در برخی موارد نشر آگهی های خلاف اخلاق و عفت عمومی از جمله این مسائل و کلاهبرداری هاست. در یکی از موارد اخیر این سایت که تیرماه گذشته در همین صفحه در گزارشی با عنوان «هنر جدید سایت دیوار!» به آن پرداختیم، به نقل از یک شهروند که از این هنر جدید! سایت دیوار آسیب دیده بود آوردیم:   «آقا یعنی چه که عکس های زن و بچه مردم را به بهانه گمشده توی این سایت آگهی می کنند، کلی عکس از خانم ها و حتی عکس های خانوادگی رو گذاشتند که مثلا دوست قدیمی من هست و سال هاست از آن ها خبری ندارم و اگر کسی صاحب این عکس را می شناسد به من خبر بدهد.  این خانم ها شاید ازدواج کرده باشند. یعنی چه که توی یک فضای عمومی آگهی میشه؟!اصلاشاید یک شرخرباشد که دنبال صاحب چک می‌گردد و...  »

همچنان در این سایت ها کلاهبرداری می شود

با این حال و با تمام حساسیت هایی که پلیس فتا و رسانه ها درباره عملکرد سایت هایی از این قبیل داشته اند، این مشکلات همچنان ادامه دارد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ دیروز با اشاره به این که مشکلات سایت های دیوار و شیپور هنوز برطرف نشده، به تسنیم گفته است: «کلاهبرداری» از موضوعات داغی است که همچنان در این سایت ها وجود دارد.سرهنگ «تورج کاظمی»  در پاسخ به این سؤال که آیا سایت هایی مانند دیوار و شیپور به موارد ذکر شده توسط پلیس فتا برای برطرف کردن مشکلات سایت هایشان اقدام کرده‌اند یا خیر، اظهار کرد: خیر، مشکلات سایت های دیوار و شیپور برطرف نشده و هنوز مشکلات عمده‌ای در این سایت ها وجود دارد.

امکان معرفی کاربر ندارند

رئیس پلیس فتای تهران ادامه داد: این گونه سایت ها همچنان امکان معرفی کاربر را ندارند و مدیران این سایت ها در صورت ارائه شکایت توسط شهروندان، نمی‌توانند کاربران را معرفی کنند و مشکلات این سایت ها پابرجاست.وی در پاسخ به این سؤال که آیا جرایم کلاهبرداری در این گونه سایت ها به نسبت گذشته کاهش یافته است یا خیر نیز گفت: یکی از مشکلات موجود این است که این گونه پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود که پرونده از شورای حل اختلاف نیز به کلانتری‌ها ارسال شده بنابراین هم اکنون آمار دقیقی وجود ندارد.

دستگاه قضا تعیین تکلیف کند

کاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا امسال پلیس فتای تهران بزرگ به مدیران این سایت ها اخطار داده است یا خیر، تصریح کرد: به دلیل نبود آمارهای متمرکز مانند سال های گذشته، به موضوع زیاد ورود نکردیم، مشکلات این سایت ها را با دادستانی مطرح کردیم و از دستگاه قضا خواستیم پلیس فتا را در این حوزه راهنمایی کند تا تعیین‌تکلیف صورت گیرد.گزارش حاکی است، حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور بهمن سال گذشته در گفت وگویی اعلام کرد: پرونده سایت دیوار به دادسرا ارجاع شده است و دادسرا باید به این موضوع رسیدگی کند.