۰ نفر

سامانه بارشی جدید وارد کشور شد

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 388825
سامانه بارشی جدید وارد کشور شد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شب گذشته سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور شد که موجب کاهش دما و بارندگی در نوار شمالی کشور شده و تا آخر هفته این شرایط در این مناطق ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ فریبا گودرزی افزود: این سامانه بارشی که شب گذشته از غرب و شمال غرب وارد کشور شده است که بر اثر آن تا پایان هفته برخی نقاط شمال غرب، سواحل شمالی، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، استان‌های واقع در  دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد، این شرایط برای دوشنبه فردا (۲۹ مهرماه) به خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد رسید.

وی اظهار داشت: در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش برف وجود دارد، همچنین از امروز تا پایان هفته در بخش‌های شمالی کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش دما خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: در مناطق یاد شده احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مه‌آلود شدن جاده‌های کوهستانی و خطر سرما زدگی برای محصولات جالیزی وجود دارد، همچنین شاهد مواج شدن دریای خزر و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود.

به گفته وی برای دو روز آینده نیز در ساعت‌های بعدازظهر و شب در برخی نقاط کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

بارش پراکنده در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی هوای تهران نیز افزود: آسمان تهران امروز افزایش ابر گاهی همراه با بارش پراکنده و افزایش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱۷ و بیشینه دمای آن ۲۴ درجه می‌شود.

وی گفت: بجنورد با دمای ۲ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۳۸ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

هوای شهرهای مرزی نیمه‌ابری 

گودرزی افزود: مرز خسروی امروز گاهی بارش پراکنده و رعد و برق دارد کمینه دمای این منطقه امروز ۱۹ بود و بیشینه دمای آن به ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد، مرز مهران قسمتی ابری تا ابری گاهی وزش بادهای شدید و احتمال بارش پراکنده کمینه دما ۲۳ بیشینه ۳۷، شلمچه احتمال بارش پراکنده و وزش باد کمینه ۲۱ و بیشینه ۳۸، نجف صاف تا کمی ابری کمینه ۲۱ بیشینه ۳۵  و کربلا کمی ابری در برخی از ساعات وزش باد کمینه ۲۲ و بیشینه ۳۴ درجه بالای صفر است.