۰ نفر

امیری: زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۱
کد خبر: 388371
امیری: زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسینعلی امیری امروز، ۲۵ مهرماه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راهپیمایی عظیم اربعین مشخص شد که علاقه‌مندان امام حسین (ع) فقط مسلمانان نیستند و در این راهپیمایی شاهد حضور مردم از کشورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های راهپیمایی عظیم اربعین این است که این راهپیمایی دولتی نیست، افزود: این راهپیمایی مردمی است و خود مردم آن را اداره و برگزار می‌کنند و دولت صرفا در حد ایجاد امنیت و تسهیل‌گری عمل می‌کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: مدیریت چند میلیون زائر در یک مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست و باید در این زمینه از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و... تشکر کرد.

امیری با اشاره به رشد دو برابری جمعیت زائران اربعین، ادامه داد: خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل از آن، این راهپیمایی با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزارکنندگان اربعین شرایط را به خوبی اداره کرده‌اند و در این زمینه مشکل خاصی را در مرزها مشاهده نکردیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور ضمن توصیه به زائران اربعین برای رعایت مقررات دولت عراق، گفت: زائران به قوانین کشور عراق احترام بگذارند.

امیری ادامه داد: در مرزهای ایران تسهیلات لازم برای اعزام زائران به سراسر کشور فراهم شده است و از این رو زائران برنامه‌ریزی خود را به نوعی انجام دهند که پس از زیارت به کشور بازگردند تا در عراق با تراکم جمعیت مواجه نشویم.

وی افزود: از دولتمردان کشور عراق و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و به ویژه مردم این کشور برای همکاری‌ها و برپایی مواکب تشکر می‌کنم. آن‌ها با خدماتی که به زائران ایرانی ارائه می‌کنند، برادری و اخوت را به اوج اعلا رسانده‌اند.