۰ نفر

حاجی میرزایی: دانش آموزان یک سوم کشور در مدارس ناایمن درس می‌خوانند

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 388320
حاجی میرزایی: دانش آموزان یک سوم کشور در مدارس ناایمن درس می‌خوانند

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ۳۰ درصد مدارس کشور ناایمن است، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی صبح پنجشنبه در آیین بهره برداری از مدارس آسیب دیده از سیل گلستان اظهارکرد: واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و خیران آن ها را مناسب سازی کنیم.

وی افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آغاز شده است.

حاجی میرزایی گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابیم.

وی بیان کرد: تنها چیزی که محل اختلاف بوده این است که پیشرفت چگونه حاصل می شود ولی تجربیات جهانی و داخلی نشان می دهد که اصلی ترین عامل پیشرفت در تطهیر انسان ها است.

حاجی میرزایی با بیان این که آموزش و پرورش خود را مسئول می داند که افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند.

وی با تاکید بر اینکه این هدف با جدیت دنبال می شود، افزود: در این راه پرمخاطره معلمان اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته های ما هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر خواسته ای که داشته باشیم به وسیله معلمان باکیفیت جبران می شود، اظهارکرد: در صورتی کشور می تواند روی پای خود بایستد که مردم آن روی پای خود بایستد.

وی گفت: ایمن سازی مدارس یکی از اهداف ما است و طی سال های گذشته اقدامات موثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به این که ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم است، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی شود و ما باید دایره خیران را گسترش دهیم.

وی گفت: در جلسه روز گذشته،  خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارات دولتی استفاده می کنیم تا مدارس را مقاوم سازی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که همچنان که امروز شاهد برچیده شدن کلاس های خشتی و گلی هستیم روزی مقاوم سازی کل مدارس را جشن بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجتمع سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ما است زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.