۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش:

طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر‌۹۸ اعمال می‌شود

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹
کد خبر: 387856
طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر‌۹۸ اعمال می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این آئین‌نامه هر زمانی که تصویب شود اعمال آن از اول مهرماه ۹۸ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی صبح امروز در حاشیه افتتاح 10 هزار کلاس در سراسر کشور به صورت متمرکز در شهرستان دماوند انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح این تعداد واحد آموزشی که حدود یک میلیون و 350 مترمربع را  شامل می‌شود 20 هزار دانش‌آموز بهره‌مند از فضاهای آموزشی نوساز می‌شوند که در سال تحصیلی جدید تحویل داده شده است.

وی همچنین با اشاره به احداث 162 واحد ورزشی بیان کرد: این امر به شور و نشاط بیشتر و تقویت تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان بسیار کمک می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش سپس با اشاره به پایان کار مدارس خشتی و گلی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در همه استان‌های کشور به غیر از سیستان و بلوچستان جشن پایان مدارس خشتی و گلی اعلام شد که برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این جشن تا پایان آبان‌ماه برای کل کشور برگزار خواهد شد.

حاجی‌میرزایی همچنین با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا شرایط کار معلمان هم به لحاظ آموزش و افزایش توانمندی آن‌ها و هم به لحاظ معیشت، بیمه و حقوق آن‌ها را بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان اکنون در دستور کار دولت است که بر این اساس معلمان متناسب با تحصیلات، تجربیات و توانمندی‌ها و صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای‌شان به 5 رتبه تقسیم‌بندی که این آئین‌نامه به محض تصویب در دولت ابلاغ خواهد شد و هر زمانی که تصویب شود اعمال آن از اول مهرماه 98 خواهد بود و براساس آن مقداری حقوق معلمان تغییر خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس استان تهران بیان کرد: حدود 30 درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی، ایمن‌سازی و نوسازی هستند که تهران متأسفانه یکی از استان‌های است که این موضوع در آن بسیار زیاد است و از طرفی دولت نیز تمام بضاعت خود را گذاشت تا از ظرفیت قانونی خود در بانک‌ها و بازپرداخت آن برای سال آینده در این زمینه استفاده کند و از طرفی خیرین مدرسه‌ساز نیز تعهد کردند تا 5 هزار میلیارد تومان برای احداث واحدهای آموزشی همراهی کنند و ما نیز معادل میزانی که خیرین سرمایه‌گذاری می‌کنند آورده داشته باشیم به امید آن که بتوان چهره آموزشی کشور را بهبود بخشید.

حاجی‌میرزایی در پایان با اشاره به طراحی سامانه‌ای در راستای جذب خیرین خاطرنشان کرد: در این سامانه‌ همه مدارسی که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند معرفی و در معرض دید همه مردم ایران قرار می‌گیرد که با این اقدام تلاش داریم با گسترش دایره خیرین بتوان با پول‌های خُرد در کارهای مدرسه‌سازی مشارکت بیشتری جلب شود.