۰ نفر

رگبار پراکنده در برخی نقاط جنوب کشور

۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۹:۴۰
کد خبر: 387820
رگبار پراکنده در برخی نقاط جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو شب آینده ( سه شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ مهر ) در برخی نقاط جنوب کشور و زاگرس مرکزی، رگبارهای پراکنده باران رخ خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه روز سه شنبه  افزود: از بعدازظهر امروز و اوایل امشب برای نقاطی از فارس، بوشهر، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات اصفهان ، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: فردا بعدازظهر این شرایط در جنوب فارس، ارتفاعات هرمزگان، کرمان و جنوب بوشهر رخ می‌دهد و سایر مناطق کشور تا ظهر شنبه هفته آینده جوی آرام و پایدار خواهند داشت. اما از شنبه شب هفته آینده از سمت شمال غرب و غرب، سامانه بارشی جدیدی به کشور نزدیک می‌شود و یکشنبه این سامانه در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور بارش ایجاد خواهد کرد.

آسمان تهران گاهی همراه با وزش باد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و روی ارتفاعات مانند فیروزکوه، دماوند و آبعلی در بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد وجود دارد. کمینه دمای امروز مهرآباد ۱۵ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز به ۲۶ و فردا ۲۷ درجه می‌رسد. همچنین کمینه دمای شمیرانات ۱۲ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز به ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی اظهار داشت: بجنورد با دمای ۱ درجه بالای صفر، شهرکرد ۲، اردبیل و زنجان ۳، همدان ۴، بیرجند و ارومیه و مشهد ۵ درجه بالای صفر و اهواز ۴۰ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

هوای شهرهای زیارتی یک تا دو درجه خنک تر می‌شود

نقشینه گفت: مسیر زائران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد بود، دمای دو روز آینده نجف ۳۷ درجه بالای صفر، کاظمین سه روز آینده به ترتیب ۳۷، ۳۶ و ۳۵ درجه، بصره در دو روز آینده به ترتیب ۳۹ و ۳۸ ، کربلا دو روز آینده ۳۶ درجه بالای صفر خواهد بود. همچنین دمای مرز خسروی امروز و فردا به ترتیب ۳۶ و ۳۵، مهران ۳۹ و ۳۸ ، شلمچه سه روز آینده به ترتیب ۴۱، ۴۰ و ۳۹ درجه بالای صفر خواهد بود.