۰ نفر

قلدری کارفرمایان معضل اصلی کارمندان

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۲:۵۱
کد خبر: 386664
قلدری کارفرمایان معضل اصلی کارمندان

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد حدود 90درصد از کارمندان از خشونت کارفرمایان رنج می‌برند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد حدود 90 درصد از کارمندان از خشونت کارفرمایان رنج می‌برند. 

این بررسی تأکید می‌کند، کارمندان در اداره‌های مختلف نه تنها از خشونت و قلدری کارفرمایان رنج می‌برند، بلکه از طرف همکاران خود نیز مورد تعرض کلامی قرار می‌گیرند.

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که زورگویی می‌تواند تأثیرات مضر بر سلامت جسمی و روحی فرد داشته باشد.

یک بررسی جدید از موتور جستجوی کار Monster.com نشان می‌دهد که از هر 10 کارگر 9 نفر می‌گویند که در محیط کار مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

بیش از نیمی از کارمندان گزارش دادند که توسط رئیس یا همکارانشان از طریق تکنیکی مانند ایمیل‌های تهاجمی و شایعات شکنجه شده‌اند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که زورگویی در محل کار باعث می شود که قربانیان از عواقب بهداشت روانی مانند احساس اضطراب یا افسردگی رنج ببرند  و اثرات جسمی از جمله از دست دادن اشتها و عدم خواب کافی را برای آنها به دنبال داشته باشد.

این به نوبه خود می‌تواند بر بهره وری کار تأثیر بگذارد؛ به ویژه که میزان خشونت‌های این چنینی همیشه در حال افزایش است و راهکاری برای حل آن ارائه نمی‌شود.

مطالعه‌ای که سال گذشته توسط دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا منتشر شد، نشان داد که بهداشت روانی ضعیف 53 میلیارد دلار در سال هزینه دارد زیرا کارمندان علاوه براینکه در روزهای کاری خروجی ضعیفی دارند، به استراحت بیشتری هم نیاز دارند.