۰ نفر

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

٩میلیون کارت سوخت و ٤٥٠هزار گذرنامه توزیع شد/ کد پستى در کل کشور فعال است

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 386013
٩میلیون کارت سوخت و ٤٥٠هزار گذرنامه توزیع شد/ کد پستى در کل کشور فعال است

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملى پست از توزیع 9میلیون کارت سوخت و ٤٥٠هزار گذرنامه در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، حسین نعمتی امروز در نشست خبری شرکت ملی پست که به مناسبت 17 مهر ماه روز جهانی پست برگزار شد درباره عملکرد این شرکت در نیمه اول امسال بیان کرد: در نیمه نخست امسال، ١١درصد رشد ترافیکى در خدمات ثبتى داشتیم، ١١میلیون بسته در سراسر کشور جابه جا کرده ایم و ١٤درصد فروش اینترنتى در مدت مذکور رشد کرده است.؛ همچنین در سطح کشور ١٤هزار نقطه تماس وجود دارد و  ٥هزار راه مبادله پستى ایجاد کرده‌ایم.

نعمتی ادامه داد: طبق آخرین آمار در حال حاضر ٥٦میلیون کد پستى در سراسر کشور داریم و بر این اساس کد پستى در کل کشور فعال است.

معاون وزیر ارتباطات درباره عملکرد این شرکت درخصوص توزیع کارت‌های سوخت بیان کرد: این شرکت در دور جدید تخصیص کارت سوخت توانسته بیش از ٩میلیون کارت سوخت یعنى بالاى ٩٠درصد کارت‌ها تحویل داده شده و حدود ٩٠٠هزار کارت باقى مانده است.

مدیرعامل شرکت پست درباره سرویس دهی شرکت پست به زائران اربعین حسینی نیز گفت: تاکنون ۴۵۰ فقره گذرنامه از سوی شرکت پست به زائران اربعین توزیع شده است.

وی ادامه داد: از سوی ناجا روزانه ۴۰ هزار گذرنامه و برگه تردد به شرکت پست تحویل داده می شود که با سرعت در شهرهای مختلف به زائران اربعین حسینی توزیع می شود.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پست با تشکیل ستاد اربعین و تعامل با ناجا در مراکز اصلی تجزیه مرسولات پستی شیفت 24ساعته دارد و شیفت توزیع گذرنامه تا ۱۰ شب برقرار است، به این ترتیب تلاش این است که به سرعت توزیع گذرنامه برای زائران اربعین در استان ها انجام شود و روند توزیع گذرنامه در شهرستان ها حدود 48ساعت به طول می انجامد.

نعتی تاکید کرد: اگر زائری برای دریافت گذرنامه و برگه تردد خود عجله دارد می تواند از طریق سرویس «پست یافته» در زمان زودتری گذرنامه خود را دریافت کند.

او همچنین درباره زیان مالی شرکت پست گفت: 20درصد از درآمد شرکت پست صرف زیان مالی می‌شود و برای اطلاع از درآمد شرکت باید به صورت‌های مالی شرکت پست مراجعه کنید.

مدیرعامل شرکت ملی پست درباره نرخ تعرفه های پستی گفت: مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قیمت سرویس های پستی از ابتدای مهر ماه با افزایش همراه شده است، مطابق جدول تعرفه ای این مصوبه کمتر از ۲۰  درصد در قیمت سرویس های پستی رشد داشته ایم که البته این نرخ ها رقابتی و بخش خصوصی نیز این تعرفه ها را اعمال می کند.

نعمتی خاطرنشان کرد: نرخ سرویس های پستی طی سه سال گذشته افزایشی نیافته بود که با توجه به میزان تورم در کشور در بخش های مختلف، درخواست افزایش نرخ خدمات پستی را به سازمان تنظیم مقررات ارائه دادیم که با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات همراه شد.