۰ نفر

خروج 700هزار خانواده از چرخه حمایت کمیته امداد

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۵۸
کد خبر: 384997
خروج 700هزار خانواده از چرخه حمایت کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ۷۰۰ هزار خانواده این نهاد حمایتی در طول ۲۳ سال اخیر با ایجاد فرصت شغلی از چرخه حمایت خارج شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،«سیدمرتضی بختیاری» شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد تومان با خروج این تعداد خانوار برای بیت المال صرفه جویی کسب شد.

وی اظهار داشت: ۱۷۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جاری هدف گذاری شده است.

وی تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد تومان امسال در راستای ایجاد اشتغال در کشور در نظر گرفته شده که ۲ هزار میلیارد تومان آن مربوط به اعتبار توسعه اشتغال روستایی سال گذشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور گفت: در برنامه ششم توسعه، ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط نهادهای حمایتی پیش بینی شده است.

بختیاری افزود: ۱۴۸ هزار فرصت اشتغال سال گذشته توسط کمیته امداد امام خمینی ( ره ) ایجاد شده که معادل یک سوم اشتغال کشور بود.

وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال، تامین مسکن از جمله برنامه های اولویت دار کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تا کنون سه هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و تولیت ائمه جماعت در سراسر کشور راه اندازی شده است.

بختیاری افزود: برون سپاری، ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد از جمله اولویت های این مجموعه حمایتی است.

وی اظهار داشت: بیش از ۳۶۵ هزار دانش آموز و ۶۷ هزار دانشجو زیر پوشش خدمات کمک هزینه تحصیلی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: بخشی از تعهدات استان مرکزی در حمایت از محرومان، ایجاد پنج هزار فرصت شغلی و ساخت یک هزار واحد مسکونی است که ساخت این تعداد واحد مسکونی در تفاهم نامه میان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و استانداری منعقد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد یک نهاد اجتماعی است که خدمات خاصی را به ایتام و نیازمندان واقعی ارایه می کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در ارایه خدمات به نیازمندان باید عزت نفس و کرامت آنان حفظ و آسیب روحی به این قشر جلوگیری شود.

وی اظهار اشت: در این مجموعه حمایتی باید ابتدا جنبه های اخلاقی و معنوی مورد توجه قرار گیرد و در گام بعدی مساعدت های مالی به مددجویان تحت پوشش لحاظ شود.

امام جمعه اراک گفت: ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در حاشیه شهرها سکونت دارند که نیازمند امکانات هستند و باید برای رفع مشکلات آنان اقدام شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گفت: نمایندگی ولی فقیه در استان تعداد قابل توجهی از فرزندان محسنین را تحت پوشش و حمایت قرار داده اند.
«قنبر موسی نژاد» افزود : با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، مرکز نیکوکاری در اراک و ساوه ایجاد شده که امید است در دیگر شهرهای استان نیز این مراکز راه اندازی شود.

۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.