۰ نفر

نام نویسی یک و نیم میلیون نفر در سامانه سماح

۹ مهر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۸
کد خبر: 384751
نام نویسی یک و نیم میلیون نفر در سامانه سماح

ستاد اربعین خبر داد؛ تا امروز سه شنبه یک میلیون و ۵۶۵هزار و ۷۷۲نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه آمار ثبت نام‌های قطعی شده یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۷۹۴ نفر هستند، افزود: ۲۲۵ هزار و ۷۱۸ نفر مربوط به استان تهران، ۱۵۳ هزار و ۲۳۰ نفر استان خوزستان، ۱۲۳ هزار و ۷۳۱ نفر استان خراسان رضوی، ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر استان اصفهان، ۱۰۹ هزار و ۴۳۰ نفر استان فارس و ۶۶ هزار و ۶۰۲ نفر نیز از استان مازندران هستند که بیشترین آمار محسوب می‌شود.

امیر مرادی با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۴۳ نفر از اتباع خارجی نیز در این سامانه نام نویسی کرده اند، گفت:با توافق ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به تهیه روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: تا امروز سه شنبه یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۷۷۲ نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.
مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این زمان، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، ضمن اینکه لغو روادید برای یک بار سفر زیارتی است.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه نام نویسی در سامانه سماح، رایگان و هزینه‌های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است.