۰ نفر

پیش‌بینی صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در جنوب کشور

۶ مهر ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 383817
پیش‌بینی صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب شرق فارس در این هفته به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهند داشت که احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، آب‌گرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی روز شنبه افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است اما از اوایل امشب در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش‌ها آغاز می‌شود، فردا هم ادامه بارش‌ها را در این مناطق خواهیم داشت که همراه با کاهش دمای بین ۵ تا ۸ درجه در این مناطق خواهد بود و دریای خزر نیز مواج است.

وی اظهار داشت: خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم فردا بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید خواهند داشت که در این مناطق نیز کاهش دما رخ خواهد داد، دوشنبه و سه‌شنبه بیشتر در غرب سواحل بارش پراکنده ادامه دارد، از دوشنبه به بعد دوباره روند تدریجی افزایش نسبی دما برای این مناطق رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: روز چهارشنبه سواحل و استان اردبیل باز هم بارش خواهند داشت، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد، پنجشنبه علاوه بر سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش پراکنده خواهند داشت.

روند تدریجی کاهش دما در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر بود و فردا به ۲۰ درجه می‌رسد، بیشینه دمای امروز تهران نیز ۳۴ درجه بالای صفر می‌شود که از فردا و پس فردا تهران یک تا دو درجه خنک‌تر خواهد شد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۴ درجه بالای صفر، اردبیل ۶، زنجان، ارومیه، همدان و سنندج ۸ درجه و اهواز ۴۳ درجه بالای صفر، قم ۴۱، یزد، مشهد ۳۸، شیراز و بندرعباس ۳۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.