۰ نفر

چطور یک عینک آفتابی مناسب بخریم؟

۶ مهر ۱۳۹۸، ۸:۲۵
کد خبر: 383809
چطور یک عینک آفتابی مناسب بخریم؟

به همراه داشتن عینک آفتابی یکی از ضروری ترین و در عین حال شیک ترین اقلامی است که افراد طبیعت گرد باید حتما با خود داشته باشند. عینک های آفتابی بیشتر از آن که تصور شوند برای گردش های خارج از شهر ضروری هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، یکی از مهم ترین دلایلی که وجود عینک های آفتابی را الزامی می کند حفاظت از چشم ها به خصوص قرنیه از اشعه های مضر آفتاب است که به تبع در بیرون شهرها و مسافرت‌های طبیعت گردی بیشتر از هر زمان دیگر چشم ها را تهدید می کند. چنان چه عازم پیست های پر برف هستید حتی این الزام شدید تر می شود. چرا که اشعه های خورشید با برخورد به بلورهای برف و یخ بازتابش می شوند و به چشم شما که دیگر بالا را هم نگاه نمی کنند برمی خورند.زدن عینک آفتابی در کنار دریا و سطح آب نیز از دیگر جاهایی است که به علت بازتابش نورخورشید بسیار ضروری است. حالا که با ضرورت عینک آفتابی آشنا شدید به نکته های مهمی که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید، دقت کنید.

مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که میان عینک های آفتابی معمولی و عینک آفتابی های سفرهای ماجراجویانه تفاوت وجود دارد. عینک های کوهنوردی از نظر مقاومت در برابر ضربه و افتادن بسیار مستحکم تر از عینک های معمولی هستند.

عدسی های این عینک ها در عین حالی که نسبت به اشعه های مضر آفتاب فیلتر شده است، دارای درجه استحکام خوبی در برابر ضربه اند. برای همین موضوع جنس عدسی ها بیشتر از پلاستیک فشرده مقاوم است که در مواقعی می تواند حتی از چشم ها نیز محافظت خوبی به عمل بیاورد.

جنس بدنه عینک نیز از موضوعاتی است که باید به خوبی بررسی شود. عینک های کوهنوردی بیشتر دارای بدنه پلاستیکی اند تا بدنه های فلزی. دلیل این موضوع اندازه عینک و ضخامت عدسی های این نوع عینک هاست. اندازه بیشتر این عینک ها به گونه ای طراحی شده است که بخش قابل ملاحظه ای از صورت افراد را می پوشاند.

وزن عینک نیز بسیار مهم است. از آن جایی که عینک ها مدت زمان زیادی را روی بینی تان هستند باید از انواع سبک وزن استفاده کنید. بدنه های پلاستیکی به خوبی از این موضوع سربلند بیرون آمده اند.

بند عینک؛ یکی از اصلی ترین اجزای عینک های آفتابی کوهنوردی داشتن بند مناسب است. بندها از افتادن عینک ها جلوگیری می کنند و خیال گردشگران را هنگام صعود و پایین آمدن از بلندی ها راحت می‌کنند.

خواص عدسی ها را بشناسید.  عدسی ها خاصیت های متفاوت دارند. مثلا عدسی با توانایی پولاریزه کردن اشعه خورشید برای مکان هایی که بازتابش نورخورشید در حداکثر خودش است بسیار مهم است. اما همین عدسی باعث می شود که شما به راحتی نتوانید صفحه گوشی همراه یا دستگاه GPS خود را مشاهده کنید.

شیشه‌‌ها و لنزهای عینک باید بتوانند 99 تا 100 درصد اشعه‌های ماورای بنفش (UBV)و (UVA) را به خوبی جذب کنند.

شیشه‌ها و لنزهای عینک دارای قدرت بلوک‌کننده بودن با قدرت z80.3 باشد که این معیار مورد تایید انجمن چشم‌پزشکی جهانی است.

 شیشه‌ها و لنزهای عینک دارای قدرت محافظت uv 400 هستند این یعنی این که قدرت محافظتی در مقابل اشعه‌هایی با طول موج 400 نانومتر را دارند که این به آن معناست که حتی پایین‌ترین طول موج‌های اشعه ماورای بنفش هم به چشم‌های‌تان نخواهد رسید.