۰ نفر

شروع بارش‌ها و کاهش دما در سواحل خزر

۴ مهر ۱۳۹۸، ۹:۰۵
کد خبر: 383451
شروع بارش‌ها و کاهش دما در سواحل خزر

کاشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه ( ۵ مهرماه ) با شمالی شدن جریانات جوی بر روی سواحل دریای خزر به تدریج از بعدازظهر شاهد رشد ابر و بارش‌های پراکنده در این مناطق خواهیم بود، همچنین کاهش دمای بین ۴ تا ۵ درجه نیز برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه روز پنج شنبه افزود: همچنین از بعدازظهر روز شنبه ( ۶ مهرماه ) در ارتفاعات شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد که تا روز یکشنبه ادامه دارد و بعدازظهر یکشنبه گستره بارش ها به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی می رسد، دوشنبه بارش ها به غرب سواحل خزر محدود می شود.

 وی اظهارداشت: در سه روز آینده جنوب شرق کشور به ویژه در ارتفاعات جنوبی استان های سیستان و بلوچستان ، کرمان و شرق هرمزگان رشد ابر پیش بینی شده که همراه با بارش پراکنده ، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: از ظهر یکشنبه هفته آینده وزش باد شدید برای خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان ، خراسان جنوبی و شمال یزد رخ می دهد که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

نقشینه به کاهش دما در برخی جنوب کشور اشاره کرد و گفت: امروز آبادان و اهواز کاهش دمای سه تا چهار درجه ای داشتند و هوای اهواز مه آلوده بود، اما روز گذشته اهواز با دمای ۴۵ درجه گرمترین نقطه کشور بود که پیش بینی می شود فردا به ۴۲ درجه بالای صفر برسد.

وی افزود : از شنبه هفته آینده شاهد کاهش دما در مشهد خواهیم بود، همچنین دمای تبریز امروز ۲۸ درجه بالای صفر و یکشنبه ۲۴ درجه می شود، دمای اردبیل امروز ۳۱ ، فردا ۲۸ و یکشنبه هفته آینده ۲۳ درجه بالای صفر خواهد رسید، دمای رشت نیز امروز ۲۹ درجه بالای صفر و یکشنبه هفته آینده ۲۱ درجه بالای صفر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و اهواز ۴۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

تهران هفته آینده خنک‌تر می‌شود 

نقشینه اظهار داشت: آسمان تهران امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح مهرآباد ۲۰ و شمیرانات ۱۷ درجه بالای صفر بود، بیشینه دمای امروز و فردا در پایتخت به ترتیب ۳۳ و ۳۴ درجه بالای صفر خواهد بود، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده کاهش دما در تهران رخ می دهد به طوری که دوشنبه دما به ۲۹ درجه بالای صفر می رسد.