۰ نفر

بارش‌های پراکنده در گیلان و مازندران ادامه دارد

۲ مهر ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 382948
بارش‌های پراکنده در گیلان و مازندران ادامه دارد

یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام تداوم بارش‌های پراکنده در گیلان و مازندران گفت: امروز و فردا این بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد اما پنجشنبه بارش‌ها متوقف می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی گفت: جمعه دوباره بارش پراکنده در مناطق گیلان و مازندران آغاز می‌شود و شنبه با تقویت جریان‌های شمالی، بارش‌های پراکنده ادامه می‌یابد و با کاهش دما در گیلان و مازندران روبرو می‌شویم. 

وی در رابطه با آسمان جنوب کشور نیز گفت: امروز بعد از ظهر آسمان جنوب سیستان و بلوچستان با رشد ابر، وزش باد، رگبار پراکنده و رعد و برق همراه است و در روز چهارشنبه با تقویت جریان‌های جنوبی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط استان هرمزگان و جنوب فارس رخ می‌دهد.

گودرزی خاطر نشان کرد: این شرایط پنجشنبه و جمعه تقویت می‌شود و علاوه بر مناطق یاد شده جنوب کرمان، شرق و برخی از مناطق استان فارس و بوشهر را هم در بر می‌گیرد. احتمال وقوع سیلاب محلی، رخداد صاعقه و تند باد موقتی در این مناطق وجود دارد که باید احتیاط لازم در نظر گرفته شود. 

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، برای دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود که تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم باشند؛ امروز بعد از ظهر پدیده غالب شمال غرب و غرب کشور وزش بادهای به نسبت شدید است و از پنجشنبه تا شنبه آتی وزش باد می‌تواند برای این مناطق محسوس باشد.

آسمان تهران صاف است

گودرزی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف و در برخی ساعات با وزش باد همراه است؛ امروز اندکی غبار محلی را در سطح شهر داشتیم که می‌تواند ناشی از تردد زیاد روزهای اول مهر باشد اما در طول روز از میزان غبار کم می‌شود. امروز کمینه دمای تهران ۲۲ درجه سانتی‌گراد بود و بیشینه دمای پایتخت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی در رابطه با خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور نیز گفت: امروز ارومیه با ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و اهواز با ۴۵ درجه سانتی‌گراد، به ترتیب خنک ترین و گرم ترین مراکز استان کشور بودند.