۰ نفر

رونمایی از تندیس 800ساله حضرت مسیح +عکس

۱ مهر ۱۳۹۸، ۳:۵۷
کد خبر: 382653
رونمایی از تندیس 800ساله حضرت مسیح +عکس

یک تندیس تاریخی و 800ساله از حضرت مسیح که در یکی از مهمترین دوره‌های تاریخی انگلیس ساخته شده است و از انحلال و تخریب یک صومعه قدیمی کشف شده است، در موزه یورکشایر رونمایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، موزه یورکشایر در یورک این نمونه مهم در سطح بین المللی را که یادگاری از هنر مذهبی قرون وسطا است و بیش از یک قرن در آلمان بوده است ، به نمایش می گذارد.

کارشناس باستان شناسی موزه؛ ، لوسی کرایتون در این خصوص گفت: این تندیس 16 سانتی متر آلیاژی مسی دارد و بسیار حیرت انگیز است. بازگشت این تندیس به زادگاهش یعنی شهر یورک موضوعی شگفت انگیز است. چرا که حدد 200 سال از زادگاهش دور بوده و به کشوری دیگر رفته بود.

SERYJK

این شیء در حراجی در آلمان خریداری و متعاقباً توسط  موزه یورکشایر خریداری شد. این تندیس هنگامی که صومعه ها در قرن شانزدهم توسط هنری هشتم منحل شدند توسط یک تاجر خریداری شد.آنچه پس از آن اتفاق افتاد تیره و تار است است. به نظر می رسد برای 100 سال قبل از ورود این تندیس به یک مجموعه خصوصی آلمانی در دهه 1920 ، تندیس مذکور ناپدید شده است. در آنجا حراج شده و توسط یک فروشنده با قیمت 8500 یورو (7،530 پوند) خریداری شده است.

بدنه این تندیس از آلیاژ مس است ، اگرچه اگر به آن نگاه کنید شاید فکر کنید که از جنس طلای جامد است. همچنین با سنگهای قیمتی مزین شده است ، که باید مشخص شود دقیقاً چه جنسی دارند.