۰ نفر

۲۳نفر از بازداشتی‌های اعتراضات هپکو آزاد شدند

۳۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۲۵
کد خبر: 382566
۲۳نفر از بازداشتی‌های اعتراضات هپکو آزاد شدند

دادستان اراک گفت: اکثر کسانی که نقش رهبری و لیدری در ماجرای اعتراضات هپکو نداشتند آزاد شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسمی با اشاره به اعتراضات کارگران هپکو اظهار کرد: پیرو اعتراضات کارگران و بستن خط آهن که حدودا ۱۲ ساعت به طول انجامید، بر اساس مصوبه شورای تامین ناچارا برای بازگشایی خط اقدام شد و در این رابطه تعدادی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: شاکی این افراد اداره راه آهن و مسافرین قطار هستند که در اثر این اقدام و اعتراضات صورت گرفته، حدود ۵ قطار امکان تردد نداشتند و مسافران در مسیر معطل شده بودند.

قاسمی افزود: علی رغم مدارا و همکاری با کارگران و صحبت‌های استاندار، فرمانده سپاه و رئیس کل دادگستری استان اعتراضات ادامه داشت و خط راه آهن همچنان بسته بود که ۲۹ نفر دستگیر شدند.

دادستان اراک تصریح کرد: ۲۳ نفر تا کنون آزاد شدند و ۶ نفر دیگر هم آزاد می‌شوند.

قاسمی گفت: کارگران اختلافاتی با سهامدار در رابطه با مالکیت شرکت و حقوق و مزایا دارند که مربوط به سازمان خصوصی سازی است و در این زمینه استاندار استان مرکزی مراتب را به تهران اعلام کرده و دستور رئیس جمهور مبنی بر خلع ید سهامدار صادر شده است.

دادستان اراک تصریح کرد: کلیه مسئولین استان با همه وجود به مشکلات کارگران واقف‌اند و تلاش ویژه در جهت حل مشکل دارند و از طریق مرجع ذی صلاح مصر و پیگیر هستیم، ان‌شاءالله مشکل این هموطنان شریف و زحمتکش از طریق مسولین دولتی در تهران حل شود و هر چه سریعتر تصمیمات منطقی و سریع اتخاذ و ابلاغ شود.