۰ نفر

امتناع مهد کودک‌ها از پذیرش بچه‌های معلول

۲۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبر: 382085
امتناع مهد کودک‌ها از پذیرش بچه‌های معلول

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: متاسفانه حضور کودکان معلول در مهدهای کودک تنها در حد حرف باقی مانده و مهدهای خصوصی از پذیرش کودکان معلول به بهانه تاثیرگذاری منفی بر روحیه کودکان ممانعت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی همت محمودنژاد  اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۰۰ دانش آموز و دانشجو معلول تحت پوشش انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران قرار دارند که روز گذشته و در آستانه سال تحصیلی به ۴۰۰ نفر از آنها بسته‌های آموزشی اعم از لوازم التحریر و کیف اهدا شد.

وی با اشاره به فرایند ثبت‌نام دانشجویان معلول در کشور گفت: امیدوارم امسال دانشجویان معلول هنگام ثبت‌نام با مشکلات پرداخت شهریه مواجه نباشند.

محمودنژاد همچنین خواستار رایگان شدن هزینه مهد برای فرزندان ناشنوایان شد و تصریح کرد : متاسفانه حضور کودکان معلول در مهدهای کودک تنها در حد حرف باقی مانده و مهدهای خصوصی که مجوز سازمان بهزیستی را  هم دارند از پذیرش کودکان معلول به بهانه تاثیرگذاری منفی بر روحیه کودکان ممانعت می‌کنند و همین موضوع تجربیات اجتماعی و استقلال کودکان معلول را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران تصریح کرد: وزارت آموزش عالی حداکثر همکاری برای حضور معلولان در دانشگاه‌های مورد علاقه خود با توجه به موقعیت چغرافیایی را داشته باشد و در گذشته دانشگاه آزاد پس از قبولی دانشجویان معلول به آنها اجازه می‌داد تا در رشته همطراز خود در نزدیکترین دانشگاه در محل زندگی خود تحصیل کنند.