۰ نفر

تلسکوپ جدید ناسا از رازهای جهان پرده برمی‌دارد +عکس

۲۸ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۲۱
کد خبر: 381736
تلسکوپ جدید ناسا از رازهای جهان پرده برمی‌دارد +عکس

ناسا در حال ساخت یک تلسکوپ پیمایشی مادون قرمز گسترده (WFIRST) است که اندازه گیری‌های آن به کشف معمای انرژی تاریک و پرده‌برداری از رازهای دیگر جهان کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ناسا در حال ساخت یک تلسکوپ پیمایشی مادون قرمز گسترده (WFIRST) است که اندازه گیری‌های آن به روشنایی معما انرژی تاریک و پرده‌برداری از رازهای دیگر جهان کمک می‌کند.

طبق گفته کارشناسان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL)، کشف ماهیت انرژی تاریک یکی از دلایل اصلی ساخت  تلسکوپ WFIRST است؛ بشر با درک بهتر انرژی تاریک، درک بهتری از گذشته و تحولات آینده جهان خواهد داشت.

تلسکوپ نقشه‌برداری میدان باز فروسرخ که به اختصار WFIRST نامیده می‌شود، یک رصدخانه فضایی فروسرخ متعلق به ناسا است که در سال ۲۰۱۰ توسط کمیته نقشه‌برداری دهه‌ای وابسته به شورای پژوهش ملی ایالات متحده آمریکابه عنوان اولویت اصلی در اخترشناسی در دهه آینده پیشنهاد شد. 

این تلسکوپ دارای یک آینه اولیه است که قطر آن 2.4 متر است، اندازه آن با اندازه هابل  برابر می‌کند، اما قدرت تصویربرداری آن 100 برابر بیشتر از هابل است.

دانشمندان دریافته‌اند که انرژی تاریک حدود 68 درصد از کل انرژی کیهان را تشکیل می‌دهد، اما تاکنون بشر اطلاعات کمی در مورد آن کسب کرده است.

13970721000223_Test_PhotoN