۰ نفر

رئیس سازمان غذا و دارو:

۸۰درصد مواد غذایی در داخل تولید می‌شود

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۰۲
کد خبر: 381667
۸۰درصد مواد غذایی در داخل تولید می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه غذا حدود ۶ میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار ارز برای ۲۰ درصد واردات اختصاص می‌یابد و بیش از ۸۰ درصد تولیدات مواد غذایی در داخل صورت می‌گیرد که اگر این‌گونه نبود با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه می‌شدیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد رضا شانه ساز روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی علوم و صنایع غذایی و بیست و ششمین کنگره ملی صنایع غذایی ایران افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در تامین سلامت مردم، دسترسی به غذای سالم و ایمن است.  وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در مورد ایمنی غذا وظایفی دارند و در موضوع ایمنی و امنیت غذا در بسیاری از موارد با برخی سازمان‌ها همپوشانی‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: غذای سالم یکی از عوامل مهمی است که از بیماری‌های همه‌گیر و اپیدمی پیشگیری می‌کند.  بیماری‌های غیرواگیر از مواردی هستند که همچنان باید در حوزه مواد غذایی و صنایع غذایی نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شود و در زمینه بیماری‌هایی چون قلبی و عروقی و  دیابت نحوه تغذیه و سلامت غذایی بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: اگر نقش صنایع غذایی نبود ما امروز در چنین جایگاهی نبودیم و الان معضلات بسیاری داشتیم. سرمایه‌گذاری متخصصان و افراد کاردان در این حوزه  و برنامه‌های بسیار موثر سازمان غذا و دارو در چند سال گذشته در زمینه کاهش مواد قندی و نمک مواد غذایی قدم‌های شایان توجهی بوده است.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی فشار خون گفت: پیش‌بینی می‌شد که حدود ۳۰ میلیون نفر در قالب این طرح غربالگری شوند، اما خوشبختانه بیش از ۳۰ میلیون نفر پایش و منجر به شناسایی ۲.۵ میلیون مورد جدید مبتلا به فشار خون شد.

شانه ساز اظهار داشت: ظرفیت های خالی در کارخانه های تولید مواد غذایی وجود دارد که از فعالان صنعت غذا می‌خواهیم در زمینه ظرفیت‌های خالی این حوزه اهتمام بیشتر داشته باشند و سازمان غذا و دارو نیز این صنعت را حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: از فعالان صنعت غذا می خواهیم بر ورود بیشتر دانش‌های جدید در حوزه غذا برای تولیدات محصولات غذایی جدیت بیشتری داشته باشند، زیرا این موضوع باعث گسترش صادرات در این حوزه می‌شود.