۰ نفر

افت محسوس دمای هوا در نوار شمالی کشور

۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۱۰
کد خبر: 381511
افت محسوس دمای هوا در نوار شمالی کشور

یک کارشناس مرکز هواشناسی کشور از افت محسوس دمای هوا برای نوار شمالی کشور خبر داد و گف: از روز یکشنبه )۳۱ شهریور) دمای هوای سواحل شمالی کشور، اردبیل و خراسان شمالی از ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی روز چهارشنبه افزود: از امروز چهارشنبه تا ظهر شنبه در برخی نقاط ساحلی دریای خزر بارش پراکنده داریم و از بعدازظهر شنبه و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه با نفوذ یک توده هوای خنک ضمن کاهش محسوس دما بر روی نوار شمالی کشور به ویژه برای سواحل دریای خزر و اردبیل بارش های قابل ملاحظه و وزش باد نیز در این مناطق رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: کاهش دما برای روز یکشنبه روی سواحل شمالی، اردبیل و خراسان شمالی میان ۵ تا ۱۰ درجه است و دریا نیز طی این مدت مواج است؛ همچنین در شرق کشور در منطقه زابل پدیده باد و گرد و خاک را داریم اما سایر مناطق کشور پدیده قابل توجهی ندارند.

افت دمای هوای پایتخت از روز شنبه

این کارشناس هواشناسی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز کمی تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه است؛ در روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوای پایتخت تغییر خاصی ندارد اما از روز شنبه هوای تهران نیز خنک می شود طوری‌که در روزهای یکشنبه و دوشنبه بطور میانگین دمای هوای پایتخت ۴ درجه کاهش می یابد.

گودرزی خاطر نشان کرد: امروز کمینه دمای تهران ۲۲ درجه سانتی گراد بود و بیشینه دمای پایتخت به ۳۵ درجه سانتی گراد می رسد.

گرم ترین و سردترین مناطق کشور

وی در مورد گرم ترین و سردترین مراکز استان‌های کشور نیز گفت: سردترین شهرکرد با ۷ درجه سانتی گراد و اهواز با ۴۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین مراکز استان کشور هستند.