۰ نفر

عجیب‌ترین مشاغلی که در دنیا وجود دارد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۴۷
کد خبر: 381410
عجیب‌ترین مشاغلی که در دنیا وجود دارد

بیشتر ما مشغول کاری هستیم که برای همه آشناست، اما بعضی‌ها شجاعت این را داشتند که مسیر جدیدی برای خود خلق کنند. آن‌ها شغل‌های عادی خود را رها کرده و سراغ کار جذاب‌تری رفته اند. در این مطلب با عجیب‌ترین و جالب‌ترین مشاغل دنیا آشنا می‌شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در این مطلب با عجیب‌ترین و جالب‌ترین مشاغل دنیا آشنا می‌شوید.

درمانگر آیورودا

آیورودا (Ayurveda) نوعی طب سنتی هندی است که هزاران سال قدمت دارد. هدف آیوروا متعادل کردن سیستم بدن فرد با استفاده از دارو‌های طبیعی یا گیاهی است. آیوروا در فرهنگ‌های غربی هم محبوبیت زیادی پیدا کرده و مدارس «سلامت طبیعی» زیادی در ایالات متحده تاسیس شده که به دانش آموزان غربی گواهینامه ارائه می‌دهد.

پیک دوچرخه

پیک‌های دوچرخه در شهر‌هایی که ترافیک، حمل و نقل را عذاب آور کرده، خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهد. چون ترافیک مانع پیک‌های دوچرخه نمی‌شود و مشکل پارکینگ ندارند، نسبت به اتومبیل دسترسی سریع‌تری به نقاط مختلف شهر دارند.

هرچند عصر دیجیتال نیاز به پیک برای رساندن نامه یا اسناد کاغذی را از بین برده است، اما هنوز صنایع مختلف مثل موادغذایی و مد از پیک دوچرخه استفاده می‌کنند. درواقع پیش بینی می‌شود این شغل در دهه آینده ۱۱درصد رشد داشته باشد. نرم‌افزار‌هایی برای استفاده از این پیک‌ها وجود دارد.

نقاش بدن

نقاشان بدن معمولا در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها یا سایر رویداد‌ها کار می‌کنند که شمار زیادی از مردم حضور دارند. برخی از آن‌ها که در نقاشی چهره تخصص دارند، در میان خانواده‌هایی که فرزند دارند محبوب هستند. سایر نقاشان بدن در کنسرت‌ها یا جشنواره‌های موسیقی کار می‌کنند و به بزرگسالان خدمات ارائه می‌دهند. نقاشان بدن ممکن است در عکسبرداری‌ها و فیلمبرداری‌هایی به کار گرفته شوند که نیاز است لباس‌ها نقاشی شوند. بیشتر نقاشان بدن به صورت آزاد کار می‌کنند.

کارشناس رنگ

مشاور رنگ باید روانشناسی رنگ، مد و سبک‌های روز، آمار‌های جمعیتی و نظریه‌های طراحی رنگ را ترکیب کند تا بهترین رنگ ممکن را در پروژه بگنجاند، چه طراحی چیدمان یک اتاق باشد و چه طراحی یک لوگو. انجمن بین‌المللی مشاوران رنگ هم آموزش می‌دهند و هم عضو می‌گیرند.

مشاور فنگ شویی

فنگ شویی علم و هنر باستانی چینی برای اساس فلسفه تائو است. فنگ شویی روی جریان انرژی یا «چی» تمرکز دارد تا سلامتی، رفاه و خوشبختی ساکنان یک منطقه را تضمین کند. از فنگ شویی در هر فضایی می‌توان استفاده کرد، خانه، دفتر، باغ، فروشگاه و...

کارشناس فنگ شویی در مورد رنگ، نور و سازماندهی فضا به شما کمک خواهد کرد. مشاوران فنگ شویی می‌توانند خودآموز باشند، اما باید گواهینامه رسمی داشته باشند.

کاربران جعلی فیسبوک

این افراد از وبسایت‌هایی مثل فایور (Fiverr) یا کریگزلیست (Craigslist) به عنوان بستر خرید و فروش فعالیت‌ها در فسیبوک استفاده می‌کنند. مثلا یک کاربر باهوش کامپیوتر می‌تواند چند حساب کاربری جعلی برای اهداف مختلف ایجاد کند، مثلا دوست قلابی کسی باشد، دوستان فیسبوکی یک نفر را زیاد کند، یا حتی پیج فیسبوک یک شرکت را لایک کند، و سپس این خدمات را به کسانی که نیاز دارند بفروشد.

شیمیدان طعم و مزه

شیمیدان‌های طعم کسانی هستند که فرمول شیمیایی طعم‌های طبیعی و مصنوعی را ایجاد می‌کنند. آن‌ها اغلب دکترای بیوشیمی یا شیمی دارند، اما برخی هم علاوه بر آموزش‌های رسمی برای شرکت‌های «طعم دهنده» کارآموزی کرده‌اند. این شغل درآمد بالایی دارد.

شیمیدان عطر

شیمیدان‌های عطر دانشمندانی هستند که در بررسی مولکول‌های بو و چگونگی استفاده از این مولکول‌ها در عطر تخصص دارند. شیمیدان‌های عطر می‌توانند رایحه‌هایی برای عطر‌های زنانه و مردانه، صابون، لوسیون و سایر لوازم آرایشی تهیه و آزمایش کنند. آن‌ها معمولا درجات علمی بالا در شیمی و بیوشیمی دارند.

اسب درمانگر

اسب درمانی به درمانی گفته می‌شود که از حرکات طبیعی اسب به عنوان بخشی از برنامه درمانی بیمار استفاده می‌کند. از آنجا که لگن اسب حرکت سه بعدی دارد که بازتاب فیزیولوژی راه رفتن انسان است، اسب سواری برای بیمارانی که معلولیت جسمی و عصبی دارند بسیار مفید خواهد بود.

از اسب درمانی در درمان جسمی، شغلی، روانی یا حتی گفتاردرمانی استفاده می‌شود و گزینه محبوبی برای کودکان مبتلا به اسکلروزیس چندگانه، اوتیسم، سندروم داون و سایر بیماری‌ها است.

کارشناس باغبانی‌درمانی

باغبانی درمانی، استفاده از گیاهان و فرایند باغبانی در درمان جسمی یا روانی است. باغ درمانگران از عمل باغبانی به عنوان استراتژی درمانی برای بیماران روانی یا برای تقویت جسمی بیماران در کاردرمانی استفاده می‌کنند. باغبانی درمانی در کلینیک‌های توانبخشی، زندان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها یا دفاتر روانشناسی استفاده می‌شود.

نامگذار لاک ناخن

شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که این اسم‌های منحصربه‌فرد و عجیب لاک‌ها از کجا می‌آید. برخی شرکت‌ها از برند‌های معروف‌تر پیروی می‌کنند، اما برخی دیگر متخصصان خلاقی در بخش تبلیغات یا بازاریابی استخدام می‌کنند تا این کار را انجام دهند.

منتقد آنلاین

به لطف سایت‌هایی که امکان نظر دادن درباره مکان‌ها یا محصولات را فراهم می‌کنند، اینترنت منبع اطلاعات ارزشمندی برای مشتریانی شده که به دنبال رستوران، هتل یا محصول خاصی می‌گردند. اما به خاطر گمنامی در دنیای آنلاین، می‌توان نظرات جعلی ارسال کرد که در آن یک فرد واقعی حساب دیگری باز می‌کند و نظرات مثبت و منفی می‌دهد که واقعیت ندارد و با این کار تاثیر جدی روی کسب‌و‌کار موردنظر می‌گذارد.

کسانی هستند که به صورت آزاد این خدمات را ارائه می‌دهد و همچنین صاحبان مشاغل هم حاضرند به چنین افرادی پول بدهند تا نظرات قلابی برایشان ارسال کنند.

هکر اخلاقی حرفه‌ای

وقتی کلمه هکر را می‌شنوید، احتمالا یاد یک نوجوان باهوش پشت کامپیوتر می‌افتید که در یک اتاق تاریک کار می‌کند. اما هکر‌های حرفه‌ای هم وجود دارند که برای اطمینان از نرم افزار شرکت، آن را هک می‌کنند.

هکر‌های اخلاقی یا «هکر‌های کلاه سفید» هم وجود دارند، این افراد پول می‌گیرند تا به یک شبکه نفوذ کنند و سپس درباره اینکه چطور مطمئن شوند یک هکر واقعی در آینده نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند، مشاوره دهند.

دامپزشک طب سوزنی

طب سوزنی بخشی از طب سنتی چین است که در آن از سوزن برای تحریک بخش‌های مختلف بدن استفاده می‌کنند. محل سوزن زدن بستگی به هدف طب سوزنی دارد، مثلا می‌توان از آن برای درمان درد مزمن، مشکلات باروری، آلرژی و سایر علائم استفاده کرد.

از طب سوزنی برای درمان بیماری‌های حیوانات هم استفاده می‌شود. درمان حیوانات با طب سوزنی بیشتر در سگ‌ها، گربه‌ها، گاو‌ها و اسب‌ها استفاده می‌شود، اما در حیوانات کوچکتری مثل پرندگان، خرگوش‌ها و موش‌ها هم استفاده می‌شود.