۰ نفر

مرگبارترین کوه‌های جهان برای کوهنوردی +عکس

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱:۲۵
کد خبر: 380968
مرگبارترین کوه‌های جهان برای کوهنوردی +عکس

باتوجه به آمار مرگ و میر کوهنوردان حرفه‌ای و سختی صعود به کوه‌ها، دسته بندی مرگبارترین کوه‌های جهان شکل گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خطرناک ترین و مرگبار ترین کوه ها سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشانند. افراد زیادی معتقدند که صعود از بعضی کوه ها کار راحتی است اما در واقعیت اینطور نیست. لیستی از کوه های خطرناک و مرگبار به صورت زیر است:

آناپورنا در نپال مرکزی 

 آناپورنا قله‌ای به ارتفاع ۸۰۹۱ متر در توده‌کوه آناپورنا در رشته‌کوه هیمالیا در نپال است. این قله که در مذهب هندو به «خدایگان حاصلخیزی و زراعت» منسوب است، بخشی از منطقهٔ حفاظت شده با وسعت ۷۶۲۹ کیلومتر مربع در کشور نپال است. با توجه به میزان تلفات کوهنوردان صعودکننده به این قله که حدود ۳۳ درصد است، برخی این کوه را مرگبارترین کوهستان برمی‌شمارند.

 آناپورنا نخستین قله ۸۰۰۰ متری بود که کوهنوردان به آن صعود کردند،  اما همچنان یک چالش و جذابیت برای صعود موفق محسوب می شود.

 نانگا پاربات در  پاکستان 

این کوه در پاکستان به معنی کوهستان برهنه است. ارتفاع نانگا پاربات ۸۱۲۶ متر از سطح دریا و نهمین قله بلند روی زمین است. صعود به آن از مشکل‌ترین صعودهای کوهستانی است و به دلیل کوهنوردهای زیادی که در جریان صعودهای آن کشته شده‌اند به کوهستان قاتل معروف است. هم‌اکنون «نانگاپاربات» دارای بیشترین کشته‌ها (به نسبت صعودها) در میان کوه‌های ۸۰۰۰ متری است.

 K۲ ، مرز پاکستان و چین

کی ۲ نام دومین قله بلند روی زمین (پس از اورست و با اختلاف ۱۰۰ متر ) است. این قله با ارتفاع ۸۶۱۱ متر از سطح دریا، در منطقه ی قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا میان مرز کشورهای پاکستان و چین قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است. تعداد کوهنوردانی که در راه رسیدن به این قله جان خود را از دست داده‌اند، برابر با یک‌چهارم شمار کسانی است که صعود موفق داشته‌اند.

بالا رفتن از این کوه به علت وضعیت بد برف و یخ های سطحی آن بسیار دشوار است و ریزش بهمن و سنگ از دلایل اصلی مرگ در آن شناخته می شود.

کانگچنجونگا در مرز هند و نپال

این کوه سومین قله بلند جهان است و به همراه چهار قلهٔ دیگر مجاور خود، شامل ۵ قله است که همگی آنها بالای ۸۴۵۰ متر هستند. این کوه کاملاً از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب با رشته کوه‌های عظیم احاطه شده است. رشته کوه‌های کانگچنجونگا دارای شکلی مانند یک حرف X خیلی بزرگ هستند. ارتفاع این قله به ۸۵۸۶ متر می‌رسد. این کوه شرقی‌ترین ۸۰۰۰ متری جهان به شمار می‌رود.

با این که تکنولوژی در سال های اخیر توانسته کمک بسیاری به افزایش امنیت کوه نوردی داشته باشد اما این کوه از سال های ۱۹۹۰ با افزایش میزان کشته شدگان رو به رو شده است.
هر فردی که تصمیم می گیرد از این کوه بالا رود خود را در معرض یکی از خطرناک ترین وضعیت های آب و هوایی کره زمین قرار می دهد. وضعیت هوایی در این کوه به شدت غیر قابل پیش بینی است و بهمن های ناگهانی به صورت روزانه رخ می دهند و ۲۰ درصد صعود کنندگان هنگام صعود دچار مرگ می شوند.

ماترهورن در مرز ایتالیا و سوئیس

این کوه در  آلپ پنین با ۴٬۴۷۸ متر ارتفاع قرار دارد. ماترهورن یکی از بلندترین قله‌ها در آلپ است که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته‌است.

این کوه برای اولین بار در سال ۱۸۶۵میلادی فتح شد. این روزها ، خطر اصلی در ماترهورن محبوبیت آن است و طوفان ها عامل مرگ و میر در این کوهستان است. این کوه به طور میانگین در حدود ۱۲ مرگ در سال را مشاهده می کند و از زمان اولین صعود خود بیش از ۵۰۰ کشته به جا گذاشته است.