۰ نفر

سونامی کمبود معلم در ۵ سال آینده

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۳۲
کد خبر: 379290
سونامی کمبود معلم در ۵ سال آینده

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه میزان ثبت نام انجام شده تا چهارشنبه گذشته در مدارس تهران از مرز ۹۴ درصد عبور کرد گفت: آماده سازی مدارس در حال انجام است؛ بالغ بر ۵۴ هزار معلم، ۶۰ هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز داریم که ساماندهی این افراد و همچنین کلاس‌ها کار ساده‌ای نیست و بالغ بر ۱۸ هزار همکار ما روزانه و تمام وقت برای بازگشایی مدارس در تلاش‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسعود ثقفی با اشاره به روند ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد اظهار کرد: آمار ثبت نامی‌ها تا چهارشنبه گذشته از مرز ۹۴ درصد عبور کرد.

وی افزود: آماده سازی مدارس در حال انجام است؛ بالغ بر ۵۴ هزار معلم، ۶۰ هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز داریم که ساماندهی این افراد و همچنین کلاس‌ها کار ساده‌ای نیست. علیرغم اینکه گفته می‌شود آموزش و پرورش و مدارس در تابستان تعطیل هستند، اما بالغ بر ۱۸ هزار همکار ما روزانه و تمام وقت برای بازگشایی مدارس در تلاش‌اند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه هرچند نواقصی وجود دارد و آن را انکار نمی‌کنیم، اما معتقدیم زحمات نباید نادیده گرفته شوند؛ درباره کمبود معلم در مدارس گفت: نه فقط در تهران بلکه به طور کلی با کمبود شدید نیرو در شاخه معلمی مواجهیم که تلاش می‌کنیم هرساله این کمبود را با راهکارهایی، چون استمرار خدمت، جذب حق التدریس و... جبران کنیم. با این حال هشدار‌هایی مبنی بر وقوع سونامی کمبود معلم در پنج سال آتی داده می‌شود که باید آن را جدی گرفت.

ثقفی با اشاره به حضور ۳۰۰ هزار دانش آموز در۵۲۰ پایگاه اوقات فراغت در تابستان گفت: علاوه بر این، آموزش و پرورش تهران امسال ۵۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم از مناطق سیل زده پلدختر و معمولان را با هزینه خود در اردوگاه دانش آموزی رامسر میزبانی کرد.