۰ نفر

خطری مرگبار در کمین افراد کم خواب!

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۱۲
کد خبر: 379022
خطری مرگبار در کمین افراد کم خواب!

افرادی که هر شب کمتر از ۶ساعت می­‌خوابند در معرض اولین خطر حمله قلبی قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، مقدار مناسب خواب یک اصل مهم در حفاظت از سلامت قلب محسوب می­‌شود. این نکته، نتیجه یک تحقیق جدید است که نشان می­‌دهد، مدت زمان خواب می­‌تواند بدون در نظر گرفتن سایر عوامل مؤثر بر بیماری­‌های قلبی، از جمله موارد ژنتیکی، بر خطر حمله قلبی افراد تأثیر گذارد.

در مقاله­‌ای که اخیراً در نشریه دانشکده آمریکایی قلب­‌شناسی منتشر شده است، دانشمندانی از ایالات متحده و انگلیس عادات خواب و سوابق دارویی ۴۶۱ هزار و ۳۴۷ نفر در سنین ۴۰-۶۹ سال را که در انگلیس زندگی می­‌کنند، تجزیه و تحلیل و توصیف کردند.

اطلاعات افراد شرکت ­کننده در این تحقیق که از بیوبانک انگلیس دریافت شده بود، شامل خوداظهاری­‌هایی در مورد ساعات خواب شبانه­، سوابق پزشکی و سلامتی آنان در ۷ سال اخیر و همچنین نتایج آزمایش­‌های پزشکی مربوط به ریسک­‌های ژنتیک می­‌شد.

تجزیه و تحلیل اطلاعات مذکور نشان داد افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می­‌خوابند، در مقایسه با افرادی که ۶ الی ۹ ساعت می­‌خوابند، ۲۰ درصد بیشتر در معرض اولین خطر حمله قلبی قرار دارند. همچنین افرادی که بیشتر از ۹ ساعت می‌­خوابند ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

محققان همچنین دریافتند که ۶ الی ۹ ساعت خواب در هر شب می­‌تواند خطر اولین حمله قلبی را تا ۱۸ درصد در افرادی که از لحاظ ژنتیکی استعداد بالایی در ابتلاء به بیماری­‌های قلبی دارند، کاهش دهد.

سلین ولتر، استادیار فیزیولوژی تلفیقی دانشگاه کلرادو بر این عقیده است که مطالعه تحقیقاتی فوق، برخی از قوی­ترین دلایل و شواهد را ارائه می‌دهد که مدت زمان خواب یک عامل کلیدی در تأمین سلامتی قلبی است و این مهم برای همه افراد صدق می‌کند.