۰ نفر

تخریب سنگ قبر‌ ناصر ملک مطیعی +عکس

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۳۰
کد خبر: 378823
تخریب سنگ قبر‌ ناصر ملک مطیعی +عکس

بسیاری معتقدند این تخریب‌ها ناشی از یک تفکر است. تفکری که مخالف روشنفکران و اندیشمندان است. با این حال هیچ تحقیق و بررسی دقیق پلیسی و قضایی در این باره در دست نیست. انتظار این است که پلیس و دادستانی به عنوان مدعی العموم یک بار برای همیشه تکلیف این تخریب‌های مشکوک را روشن کند.

میرعلی ملک مطیعی فرزند زنده یاد ملک مطیعی درباره این اتفاق گفت: «سنگ قبر پدر من و آقای روبیک منصوری کنار هم قرار دارد و این اتفاق برای اسم هر دوی این‌ها رخ داده بود. ما امروز رفتیم و این آثار را از روی هر دو سنگ پاک کردیم.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فراو، او درباره انگیزه احتمالی برای این اقدام ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: " علت این اتفاق معلوم نیست، اما اگر مسوولین این قطعه و بهشت زهرا عزمی داشته باشند و بخواهند حتما می‌توانند با دوربین مداربسته -اگر وجود داشته باشد- یا نگهبان آن بخش این افراد را پیدا کنند. "

16

سنگ قبر ناصر ملک مطیعی با رنگ و گچ پوشانده شده بود.

ناصر ملک مطیعی از بازیگران شهیر سینما و تلویزیون بود، او پیش از انقلاب در آثار برجسته‌ای همچون قیصر، حسین کرد، طوقی، لوطی، سلطان صاحبقران و چندین اثر دیگر نقش آفرینی کرد.

ملک مطیعی پس از انقلاب فقط در دو فیلم حضور داشت. او به نوعی ممنوع التصویر بود. ناصر ملک مطیعی چهارم خرداد ۹۷ در تهران درگذشت.

تخریب و مخدوش کردن سنگ قبر هنرمندان، نویسندگان و روشنفکران سابقه طولانی در کشور دارد و هر سال اتفاقاتی از این دست تکرار می‌شود. با این حال هیچ وقت عاملان این اتفاق دستگیر و مجازات نشده اند.