۰ نفر

بنر رها شده ایرانی در مرتفع‌ترین کوه ترکیه +عکس

۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 378447
بنر رها شده ایرانی در مرتفع‌ترین کوه ترکیه +عکس

برخی از کوهنوردان برای گرفتن عکس یادگاری بنر‌های تبلیغاتی را با خود به قله‌های مرتفع می‌برند، اما متاسفانه بعد از گرفتن عکس، این بنر‌ها را در طبیعت رها می‌کنند که باعث شده است طبیعت زیبای کوه از بین برود و به محیط زیست آسیب برسد؛ این عمل زشت این بار در کوه‌های ترکیه اتفاق افتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کوهنوردان برای عکس گرفتن از صعود خود بنر‌هایی را تا ارتفاعات بالا حمل می‌کنند و بعد از گرفتن عکس آن بنر را به عنوان یادگاری در ارتفاعات رها می‌کنند!

به تازگی عکس گرفتن با زمینه‌ی بنر‌ها مد شده است حتی در کوه‌های ایران شاهد بودیم که کوهنوردان زباله‌ها و بنر‌های تبلیغاتی به اسم خود را در طبیعت و ارتفاعات کوه‌ها رها کرده‌اند. این عادت زشت و بد به کوه‌های خارج از کشور هم سرایت کرده است. کوهنورد ایرانی که به کوه آرارات در ترکیه صعود کرده است برای گرفتن عکس یادگاری بنری را با خود به قله برده، اما در ارتفاعات آن رها کرده است!

11

کوهنوردی ایرانی که به تازگی به آرارات صعود کرده این عکس را گرفته و برای انجمن پزشکی کوهستان ایران ارسال کرده است.

متاسفانه فرهنگ غلط در بین برخی کوهنوردان باعث شده است اینگونه مشکلات به وجود آید و کسی مسئول و پاسخگوی این مسئله نیست. امید می‌رود با فرهنگ سازی و آموزش صحیح دیگر شاهد چنین صحنه‌های زشتی نباشیم و کمی به حفظ محیط زیست و طبیعت اهمیت دهیم.