۰ نفر

آزمون دکتری 98 در ایستگاه پایانی

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۷:۲۰
کد خبر: 377589
آزمون دکتری 98 در ایستگاه پایانی

آزمون دکتری سال 98 با حضور حدود 193هزار و 671 نفر داوطلب سوم اسفندماه گذشته برگزار شد. این آزمون برای پذیرش در تمام دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرهیختگان، در این آزمون، 149هزار و 502 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد 55 هزار و 89 نفر در دو هزار و 309رشته‌محل و 287 رشته گرایش دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کردند. درنهایت 32 هزار و 198 نفر از میان افراد مجاز به انتخاب رشته، به مصاحبه دعوت شده‌اند تا پس از آزمون کتبی در مرحله دوم آزمون یعنی مصاحبه برای دستیابی به 10 هزار و 276 نفر ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری تخصصی سال جاری به رقابت بپردازند.

مصاحبه‌های آزمون دکتری امسال به صورت متمرکز از 23تیرماه در تهران (واحد علوم و تحقیقات) آغاز شد. با توجه به بیش از یک کُد رشته توسط داوطلبان، در مجموع حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر مصاحبه باید در طول 18 روز انجام می‌شد. مصاحبه از داوطلبان توسط هیات مصاحبه‌‌‌کننده از دانشجویان دکتری؛ متشکل از اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی که به تناسب هر رشته تخصصی صورت گرفت؛ دوهزار استاد و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت‌نام در سامانه اختصاصی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور برای مشارکت در این امر اعلام آمادگی کرده بودند.

مصاحبه‌های تخصصی تا دهم مردادماه برگزار شد و البته داوطلبان غایب در این مرحله یک بار دیگر در فاصله روزهای دوازدهم تا چهاردهم مردادماه فرصت مجددی برای حضور در مصاحبه‌ها پیدا کردند. حالا با پایان یافتن مصاحبه‌ها، داوطلبان منتظر اعلام نتایج هستند. نتایج دکتری دانشگاه‌های سراسری در روزهای گذشته اعلام شده و براساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش نتایج دکتری دانشگاه آزاد اسلامی نیز اواسط هفته جاری اعلام خواهد شد.

  اعلام نتایج مصاحبه؛ دوشنبه ۱۱ شهریور

کارنامه کلیه داوطلبان حاضر در جلسه مصاحبه آزمون دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تا روز دوشنبه ۱۱ شهریور در پایگاه اعلام نتایج مرکز سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.org قرار خواهد گرفت. پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری تخصصی ۱۳۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند جهت اطلاع از تاریخ و چگونگی ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز به اطلاعیه‌ای که در سامانه این مرکز به آدرس www.sanjesh.iau.ir قرار گرفته است، مراجعه کنند.

  نکاتی برای پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه آزاد

اطلاعات مربوط به پذیرفته‌‌شدگان دوره دکتری تخصصی «Ph.D» با آزمون سال 1398، همراه با مدارک لازم و سایر شرایط و ضوابط برای ثبت‌نام در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نتایج دوره با آزمون این مقطع روز پنجشنبه 7 شهریورماه 98 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است. پرونده همه پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی سال 1398 جهت احراز صلاحیت‌های عمومی تحت بررسی است، لذا ثبت‌نام و ادامه تحصیل پذیرفته‌شدگان این مرحله منوط به تایید صلاحیت‌های عمومی ایشان توسط مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.»

براساس اطلاعیه مذکور پذیرفته‌شدگان لازم است مطابق مفاد مندرج در ذیل و با در دست داشتن مدارک لازم در زمان تعیین‌شده به محل‌های دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند. با توجه به اعلام اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت‌های اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به صورت موقت است.

پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند. چنانچه در هر زمان از ثبت‌نام یا حین تحصیل، واجد شرایط بودن این قبیل از دانشجویان در استفاده از سهمیه مذکور به اثبات نرسد، دانشگاه از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آورد و در این صورت حق اعتراض نخواهند داشت و به علت سوءاستفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، پیگرد قانونی آنها برای دانشگاه محفوظ خواهد ماند.

  مدارک لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه آزاد

براساس راهنمای منتشرشده مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی؛ اصل مدرک تحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد و ریز نمرات با ذکر معدل، اصل شناسنامه عکس‌دار و دو برگ فتوکپی از تمام صفحات آن، 6 قطعه عکس 4×3 تمام‌‌رخ که در سال جاری تهیه شده باشد(برای مشمولان 12 قطعه)، اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی، مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران پذیرفته‌شده را مشخص کند(از جمله فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته یا دکتری عمومی یا لغو معافیت تحصیلی دوره‌های مذکور که بیش از یک سال از فراغت از تحصیل فرد نگذشته باشد)، تکمیل و ارائه فرم‌های درخواست ثبت‌نام و تعهدات مربوط، از مهم‌ترین مدارک لازم برای ثبت‌نام قبول‌شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

چنانچه در هر یک از مراحل پذیرش، ثبت‌نام و تحصیل مشخص شود که متقاضی فاقد شرایط مندرج در دفترچه راهنما بوده، ضمن لغو پذیرش مطابق ضوابط با وی برخورد خواهد شد.

  زمان و محل ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری

پذیرفته‌شدگان نهایی همه رشته‌ها لازم است شخصا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 11 و 12 شهریورماه 98 برای ثبت‌نام به واحدهای مربوطه که آدرس و تلفن آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به نشانی

http://www.sanjesh.iau.ac.ir درج شده است، مراجعه کنند. همچنین لازم است پذیرفته‌‌شدگان جهت اطلاع از چگونگی ثبت‌نام ورودی‌‌های جدید به سایت اینترنتی واحدهای دانشگاهی نیز مراجعه کنند. (آدرس سایت واحدها و مراکز دانشگاهی در سامانه اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس http://iau.ac.ir نیز درج شده است). گفتنی است عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در روز و ساعت مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود. پذیرفته‌شدگان واحدهای علوم و تحقیقات، تهران‌مرکزی، تهران‌جنوب، تهران شمال، تهران شرق، سنندج، نجف‌آباد، تبریز، کرج، قم، قزوین، اصفهان (خوراسگان)، شهرری، بروجرد، شیراز و اراک جهت اطلاع از چگونگی و زمان ثبت‌نام به آدرس سایت آن واحد‌ها مراجعه کنند. پذیرفته‌شدگان واحدها و مراکز بین‌المللی و برون مرزی توجه داشته باشند که(مطابق آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد اسلامی) مجوز انتقال، میهمانی و جابه‌جایی تحت هیچ شرایطی به آنها داده نخواهد شد.

  اعلام نتایج بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

نتایج دوره دکتری تخصصی بدون آزمون(ویژه استعدادهای درخشان) سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی نیز روز گذشته اعلام شد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org از نتایج خود اطلاع یابند. پذیرفته‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی این مرکز به نشانیwww.sanjesh.iau.ir و دریافت راهنمای ثبت‌نام از زمان و مدارک لازم جهت ثبت‌نام آگاهی یابند.