۰ نفر

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب؛

"حاجی میرزایی" انتخاب درستی است

۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 377079
"حاجی میرزایی" انتخاب درستی است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره معرفی محسن حاجی میرزایی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت:حاجی میرزایی با توجه به فعالیت‌های خود به این شناخت به درستی رسیده‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب با اشاره معرفی محسن حاجی میرزایی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌های دولتی است که در تمامی دوره‌ها با مشکلات و چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده‌ و این وزارتخانه در دولت روحانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌است؛ اکنون پس از اینکه مدتی ورزاتخانه آموزش و پرورش با سرپرست اداره شد، محسن حاجی میرزایی که در سمت دبیر هیئت دولت است برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش از سمت رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شده‌ است.

وی افزود: برای اینکه بدانیم شخصی که برای سمت حساسی همچون وزیر آموزش و پرورش می‌تواند کارآمد باشد یا خیر باید پیشینه فعالیتی و ویژگی‌های اخلاقی فرد را بررسی کنیم. آقای حاجی میرزایی از 18 سالگی به فعالیت‌های اجرایی ورود پیدا کرده‌است و شخصی متدین و حزب‌الهی است که سوابق فعالیتی روشنی دارد. سوابق او نشان می‌دهد که شخصیتی بی‌حاشیه و متین دارد که در سال‌های طولانی تنها به اهداف خود متمرکز بوده‌است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: آموزش و پرورش کشور را فردی باید اداره کند که جامعه ایران را به درستی بشناسد، فردی اصیل که دغدغه مردم را داشته باشد و از ضریب هوشی بالایی برای روبه‌رو شدن با مشکلات برخوردار باشد. حاجی میرزایی از ابتدای دولت روحانی در جایگاه دبیر هیئت دولت بوده است. سمتی که باعث می‌شود با تمامی مشکلات و چالش‌های دولت و زیر و بم آنها آشنا باشد. او مشاور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام، معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی را در رزومه کاری خود دارد و بررسی روزمه فعالیتی و اجرایی حاجی میرزایی و دستاوردهایی و موفقیت‌هایی که در پست‌های خود داشته نشان از انتخاب درست رئیس‌جمهوری برای گزینه وزرات آموزش و پرورش دارد.

نواب گفت: آموزش و پرورش در هر جامعه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکان هر جامعه‌ای است. بقای هر جامعه‌ در این امر است که مجموع ارزش‌ها، رفتارها، دانش‌ها و مهارت‌ها به نسل‌های جدید انتقال پیدا کند و به‌طور کلی فرهنگ جامعه شکل خواهد گرفت و از سویی آینده یک جامعه در گرو پرورش دانش‌آموزان و کودکان آن جامعه است. به همین دلیل فردی باید برای اداره این وزارتخانه مهم انتخاب شود که شناخت درستی از جامعه خود داشته باشد. حاجی میرزایی با توجه به فعالیت‌های خود به این شناخت به درستی رسیده‌است. این صفاتی است که حاجی میرزایی با سابقه فعالیتی بیش از 40 سال آن را کسب کرده است و با واقعیت جامعه ایران به درستی آشنا است. بسیار باهوش طراح  ومبتکر است و در زمینه آموزش و پرورش سابقه قوی دارد. در جامعه دینی ما نیاز است، فردی متصدی آموزش و پرورش باشد که درک درستی از دین و آموزش و پرورش داشته باشد و خود فرد نیز دارای نقطه ضعف نباشد.

وی در پایان با بیان اینکه «حاجی میرزایی برای آموزش و پرورش برنامه مدون و متناسب با شرایط حال حاضر دارد»، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است و نظام تعلیم و تربیت درگیر مشکلاتی است که باید توان و انرژی بسیاری برای حل آنها به کار برد و نیاز به کار جمعی و استفاده از نیروهای دیگر نیز هست که خود حاجی میرزایی در بیان برنامه های آینده گفته است که روش او بر اساس خردجمعی خواهد بود لذا برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت از گفتگو و تصمیم‌گیری جمعی استفاده خواهد کرد.
حاجی میرزایی در موتور خانه دولت فعالیت داشته و دبیر هیات دولت بوده و تمامی چالش‌ها و مشکلات 6 ساله کشور در دولت آقای روحانی را از نزدیک لمس کرده است بنابراین دستی از دور بر آتش ندارد و با مشکلات کشور، مشکلات بودجه، تنگناها و موفقیت‌ها آشنا است چرا که در این سال‌ها در دولت نقش حساسی را ایفا کرده است. در شرایط فعلی که کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و دولت در تلاش رفع این چالش‌ها است، فردی در جایگاه وزیر می تواند موفق باشد که شرایط را به صورت جامع ببیند و تنها وزارتخانه و دستگاه زیرمجموعه خود را در نظر نگیرد. حاجی میرزایی به علت سمت حساسی که در دولت داشته است تمامی مشکلات را دیده است و دیدی همه جانبه به مسائل دارد. او یک طرفه تقاضا کمک از دولت برای وزراتخانه متبوع نخواهد داشت و به دنبال راهکاری است که بتواند باری از دوش ملت و کشور بردارد.